استعفای مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان تکذیب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، یک منبع نزدیک به « رنگین دادفر اسپنتا»، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان، گزارشها درباره استعفای وی را شایعه دانست و آن را رد کرد.

وی افزود : اسپنتا برای انجام امور شخصی به آلمان سفرکرده است و به زودی به افغانستان باز می گردد.

این درحالی است که پیش ازاین شبکه های اجتماعی افغانستان موضوع استعفای مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری را مطرح و اعلام کرده بودند اسپنتا به دلیل آنکه حامد کرزی از امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن خود داری می کند، از سمت خود استعفا کرده است.
به گفته این منبع ، رنگین دادفراسپنتا از حامد کرزی تقاضا کرده است که پیمان امنیتی را امضا کند زیرا به گفته وی ، درصورت عدم امضای این پیمان ، افغانستان غرق در بحران و هرج و مرج خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان برای امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن ، گامهای عملی و صادقانه آمریکا برای صلح در افغانستان ، انتخابات شفاف ریاست جمهوری و ممنوعیت حمله نظامیان آمریکایی به خانه های مردم افغانستان را به عنوان پیش شرط تعیین کرده است.

کرزی امضای پیمان امنیتی پس از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان درسال آینده را خواستار است اما مقامات آمریکایی بر رئیس جمهور اعمال فشار کرده اند که این پیمان تا یک ماه دیگر امضا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار