معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سوء تغذیه اساسی‌ترین مشکل در سیستان و بلوچستان بوده که وضعیت اقتصادی نامناسب و مسائل فرهنگی از جمله دلایل آن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان.، طباطبایی افزود: انسان سالم محور توسعه پایدار است، برنامه‎ریزی‎ها در زمینه تغذیه باید به نحوی باشد که سلامت انسان‌ها را تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‎های به عمل آمده در زمینه وضعیت غذایی در مناطق مختلف کشور، سیستان و بلوچستان وچند استان دیگر در وضعیت نامناسب غذایی قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تغذیه به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مزمن نام برد و افزود: در سیاست گذاری‎های تغذیه بحث تعادل و تنوع رژیم غذایی در نظر گرفته نشده است.

وی از سوء تغذیه به عنوان مشکل اساسی در سیستان و بلوچستان یاد کرد و گفت: وضعیت اقتصادی نامناسب و مسائل فرهنگی، جغرافیایی و راه‌های ارتباطی و هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان از جمله دلایل سوء تغذیه بالا در سیستان و بلوچستان است.

طباطبایی افزود: سیستان و بلوچستان بر اساس بررسی‎های کشوری در وضعیت نامناسب غذایی قرار دارد و افزایش سواد تغذیه‎ای جامعه با مشارکت مردم و همکاری سازمان‎ها و ادارات را از جمله موارد مهم برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای مردم برشمرد./س
انتهای پیام/
برچسب ها: سوء ، تغذیه ، مشکل ، اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.