با بازيافت 168 هزارو 960 تن پودر ماده خشک (لجن بازيافتي) و استفاده مجدد آن در چرخه توليد گندله سازي، از دو مدول 5/1 ميليون تني فولاد مبارکه اصفهان سالانه حدود0 3 ميليارد ریال ارزش افزوده حاصل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مدير توسعه ناحيه آهن سازي شرکت فولاد مبارکه باتاييد اين خبر از راه‌اندازي سامانه انتقال لجن از واحد احياء‌مستقيم شهيد خرازي به واحد انباشت و برداشت شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: با اجراي اين سامانه علاوه بر صرفه‌جوئي اقتصادي ياد شده شاخص هاي مربوط به ايمني، بهبود شرايط زيست محيطي از رشد فزاينده‌ اي برخوردار شد.

سعيد بخش در توضيح بيشتر اين خبر ادامه داد:در طرح توسعه شهيدخرازي تعداد 10 عدد غبارگير جهت کنترل غبار توليد شده در منطقه اکسايد و محصول در مناطقي که ريزش گندله و يا آهن اسفنجي وجود دارد تعبيه شده که براساس برآوردهاي مهندسي حدود 22 تن در ساعت در شرايط متوسط توليد فاين دارند که در صورت عدم جمع آوري و کنترل مي‌تواند مشکلات عديده‌اي را به بار آورد.

وی در ادامه درخصوص سامانه انتقال لجن واحد احياء‌مستقيم شهيد خرازي به واحد انباشت و برداشت گفت: دو عدد پمپ زير کلاريفايرها وظيفه انتقال اين لجن از کلاريفاير تا مخزن مياني به فاصله 310 متري را به عهده دارد. مدير توسعه ناحيه آهن سازي شرکت فولاد مبارکه افزود: براي افزايش فشار از يک پمپ خانه مياني استفاده شده است تا با افزايش فشار بتوان لجن را به لاگونهاي واحد 04 که در فاصله 2230 متري واقع شده است، انتقال داد و لجن انتقالي پس از تبخير آب موجود در آن در لاگونها، مجدداً‌ به چرخه توليد باز گردانده خواهد شد./س

برچسب ها: اصفهان ، شرکت ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.