اگرچه متوسط تشخیص"‌ام اس" حدود ۳۵ سالگی است، اما به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد این بیماری در مبتلایان، بعد از ۵۰ سالگی تشخیص داده می‌شود.

سعید ترابیان‌زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری"‌ام اس" با علایم مختلفی می‌تواند بروز کند و شکایت اولیه بیماران به طور عمده شامل ضعف موضعی، کاهش تعادل بدن، تاری دید ناگهانی و سایر اختلالات بینایی و اختلال عملکرد برخی از اندام‌ها است.

وی با بیان اینکه حداکثر سن بروز بیماری‌ام اس بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی است، تصریح کرد: البته متوسط سن شروع ‌ام اس حدود ۳۰ سالگی است و فرد مبتلا ممکن است چند سال از بیماری خود بی‌اطلاع باشد و هنگامی متوجه بیماری شود که مشکل تشدید شده باشد.

ترابیان‌زاده با اشاره به اینکه ابتلا به‌ام اس در سنین سالمندی نیز قابل ملاحظه است، تأکید کرد: اگرچه متوسط سن تشخیص‌ام اس حدود ۳۵ سالگی است، اما به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد این بیماری در مبتلایان، بعد از ۵۰ سالگی تشخیص داده می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر علت دقیق‌ام اس و چگونگی شروع این بیماری مشخص نشده است، ولی امروزه متخصصان و پزشکان دریافته‌اند که مثلا شیوع ‌ام اس در مناطق مختلف دنیا و در بین نژادهای گوناگون، تاحد زیادی متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار