رهبر مخالفان در پارلمان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد حزبش آماده است از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل برای برقراری صلح با فلسطینی ها حمایت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛ " اسحاق هرزوق" رهبر جدید حزب کار اسرائیل پس از دیدار با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری گفت مذاکرات با میانجیگری آمریکا بین اسرائیل و فلسطینیان که از ژوئیه گذشته ادامه دارد، «‌فرصتی تاریخی برای صلح است ».
هرزوق به خبرنگاران گفت حس می کنم "محمود عباس" « قصد و نیتی واقعی » برای پایان دادن به این مناقشه دارد.

وی افزود این حس را به زودی به "نتانیاهو" زمانی که با او دیدار کنم، منتقل خواهم کرد.
"هرزوق" خاطر نشان کرد :« من امیدوارم که وی ( نتانیاهو ) نیز قصد و نیت مشابهی داشته باشد. ما تلاش خواهیم کرد دولت ( اسرائیل ) را برای اتخاذ مواضع شجاعانه که به دستیابی به صلح و ثبات برای کودکانمان منجر شود، تحت فشار قرار دهیم ».
"هرزوق" همچنین مخالفت حزب خود را با ساخت و توسعه شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ابراز کرد.

مذاکرات مستقیم صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اکتبر سال 2010 میلادی، چهار هفته پس از آغاز آن در واشنگتن، متوقف شده بود. این مذاکرات پس از آنکه اسرائیل از متوقف کردن فعالیت های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس خودداری کرد، متوقف شده بود.
فلسطینیان می گویند اسرائیل به جای گفتگو در خصوص مسائل وضع نهایی، در همه جلسات مذاکرات بر امنیت تمرکز کرده است و این مسئله فلسطینیان را از هدف سیاسی خود محروم کرده است.
در عین حال، خبرگزاری رسمی فلسطینی وفا به نقل از "محمود عباس" اعلام کرد طرف فلسطینی به دوره نه ماهه مذاکرات، با هدف تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل بر اساس مرزهای سال 1967 میلادی، پایبند است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار