آیت‌الله نوری همدانی گفت: مصر با پول‌های عربستان تبدیل به دشمن شیعیان شده و از این رو مسئولیت علما به شدت سنگین شده است زیرا باید در برابر اتحاد اسرائیل و وهابیت، ایستادگی کنند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله نوری همدانی که در جمع گروهی از اساتید حوزه سخن می‌گفت، اظهار کرد: امام علی (ع) علم را به انسان تشبیه می‌کند و این از آن جهت است که انسان ظاهر، باطن، مرکب و سلاحی دارد و تشبیه انسان به علم برای بازگو کردن ابعاد مختلف آن است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در این حدیث شریف، امام علی (ع) 25 نشانه برای علم حقیقی ذکر می‌کند و این چنین برداشت می‌شود که اگر علمی این ویژگی‌ها را نداشته باشد، از نظر اهل بیت (ع) علم نیست بلکه جهل است زیرا در مکتب اهل بیت (ع)، علم هدف نیست.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اساتید حوزه علمیه قم دارای ویژگی‌های علم حقیقی هستند، اما باید به دو نکته توجه کرد که یکی از آن‌ها اتحاد است زیرا بدون اتحاد و همفکری کاری انجام نمی‌شود و دیگری مسئله زمان است زیرا امروز در زمان حساسی قرار داریم و مسئولیت علما در زمان‌های مختلف فرق می‌کند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد، تحولی که درونی و گسترده است و هر روز بر میزان گسترش آن افزوده می‌شود، دشمنان امروز در هراس از وقوع چنین انقلابی در کشورهای دیگر و به وجود آمدن نظام‌هایی چون جمهوری اسلامی هستند.

آیت الله نوری همدانی افزود: مصر و لیبی و اردن و دیگر کشورها، صحنه فعالیت دشمنان اسلام است اما ایران خاستگاه و ام‌القرای انقلاب اسلامی است زیرا این حرکت‌ها از امام خمینی (ره) و حوزه‌های علمیه شروع شده است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: دشمن اصلی مسلمانان جهان اسرائیل است اما عربستان سعودی ایران را دشمن شماره یک خود می‌داند، مذهب شیعه، یک مذهب انقلابی و شور انگیز است و از این رو دشمنان دست به دست هم داده اند تا مذهب شیعه را نابود کنند یا حداقل مانع گسترش آن به دیگر کشورها شوند. به عنوان مثال مصر با پول‌های عربستان تبدیل به دشمن شیعیان شده است و از این رو مسئولیت علما به شدت سنگین شده است زیرا باید در برابر اتحاد اسرائیل و وهابیت، ایستادگی کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: فقه شیعه، فقهی پویاست و اساتید باید مسائل جدید را با فقه تطبیق دهند و فقه جواهری پیاده شود. از سوی دیگر وحدت و بیداری وهوشیاری از دیگر ضروریات طلاب است و باید به شکلی کار کنند که به سمت تقویت انقلاب، رهبری و نظام حرکت کنند و درک خود را از حساسیت زمان فعلی داشته باشند./س

برچسب ها: قم ، علما ، شیعه ، اتحاد ، وهابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.