رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بزرگترین واحد سنگ بری و تولید انواع سنگ های تزیینی کشور تا سه ماه آینده در اردبیل به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ارژنگ عزیزی افزود: فاز اول واحد سنگ بری سنگ های تزیینی با 445 میلیارد ریال سرمایه گذاری در مدت کمتر از شش ماه توسط سرمایه گذار خارجی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: فازهای بعدی این واحد نیز با پیش بینی ظرفیت سالانه 300 هزار تن و حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی برخوردار بوده و تا 3 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ادامه داد: این سرمایه گذار خارجی همچنین 3 طرح دیگر شامل تولید تجهیزات و ماشین آلات آسیاب و خشک کن سیمان، تولید پوشاک زنانه و مردانه تارپودی دوخته شده و تولید انواع محصولات چرمی در مجموع با یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه در دست اجرا دارد.

عزیزی اضافه کرد: این پروژه ها بطور میانگین پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد دارند و پیش بینی می شود تا شش ماه آینده به بهره برداری کامل رسیده و زمینه استغال یک هزار و 200 نفر را فراهم کنند.

او بیان کرد: برای اجرای پروژه ها حدود 10 هکتار زمین از شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل در اختیار این سرمایه گذار قرار گرفته و علاوه بر واحدهای صنعتی، واحدهای جانبی دیگر مانند ساختمان اداری، درمانگاه اختصاصی، نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی و فروشگاه مصرف کارکنان احداث شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین بیان کرد: این فرد آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در چند طرح دیگر در شهرستان های اردبیل، خلخال، مشکین شهر، نیر و کوثر اعلام کرده و تعدادی از آنها نیز مکان یابی شده که در آینده نزدیک با آماده شدن طرح توجیهی هر یک، سازمان مجوز تاسیس آنها را صادر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر تولیدات این واحدها صادر خواهد شد، بیان کرد: وی اطمینان داده با بهره برداری مجموعه طرح های صنعتی توافق شده، دست کم برای 50 هزار نفر طی دو سال آینده در سطح استان اشتغال ایجاد کرده و حدود دو میلیارد دلار برای استان صادرات داشته باشد/س.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، واحد ، سنگ ، بری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.