سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه نسبت استاد به دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با وجود توسعه کمی فراوان رضایت بخش نیست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه حمید میرزاده در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با 46 هزار دانشجو، 250 هزار متر مربع فضای آموزشی و 900 عضو هیئت علمی از نسبت استاد به دانشجوی قابل قبولی برخوردار نبوده و باید برنامه ریزی اساسی در این راستا انجام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ایجاد زیرساختهای کافی و مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع مشکل کمبود استاد نسبت به دانشجو و ارتقا این شاخص مهم آموزشی در این دانشگاه اساتید واجد شرایط جذب می شوند، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 2 برنامه مصوب 5 و یکساله بوده که با تصویب هیئت امنای دانشگاه بر اساس آن اقدام می کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزیها و سیاست گذاریهای انجام شده توسعه تحصیلات تکمیلی در استانها متناسب با استانداردها و استعدادهای موجود انجام می شود، اظهار داشت: سالانه 700 هزار نفر پشت کنکور تحصیلات تکمیلی در کشور می مانند.

میرزاده ضمن انتقاد از عدم توسعه تحصیلات تکمیلی طی سالهای اخیر در دانشگاههای دولتی و آزاد متناسب با نیازها و تقاضای موجود در جامعه، گفت: هر منطقه با توجه به استعدادها و امکانات موجود باید با توسعه آموزش عالی و کیفی سازی علمی به یک قطبیت خاص علمی در کشور تبدیل شود.

وی از آماگی برای حمایت از استانهای فراهم کننده زیر ساختهای لازم برای راه اندازی رشته های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در واحدهای دانشگاههای آزاد سراسر کشور خبر داد و یادآور شد:ب اید زمینه ای را فراهم کنیم که تحصیلات تکمیلی همزمان با ارتقا کیفیت دانشگاهها توسعه یابد./س

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، استاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.