عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به رویارویی کشور در جنگ نرم با نظام سلطه، تجمیع اطلاعات ملی در شبکه‌های اجتماعی خارجی را از جمله موارد تهدیدی دانست که موجب می‌شود اطلاعات ملی در اختیار شبکه‌های جاسوسی نظام سلطه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری در خصوص شبکه‌های اجتماعی و دسترسی به آن‌ها تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی هم فرصت هستند و هم تهدید. اگر تنها به موارد مثبت آن نگاه شود، یک نگاه تک بعدی به آن شده است و اگر موارد منفی تنها گوشزد شود، بازهم نگاه، تک بعدی خواهد بود. 

وی افزود: نگاه عالمانه و مطالعه نقادانه چنین اقتضا می‌کند که بحث فرصت‌ها و تهدید‌ها و همچنین تعادل میان آنها جدی گرفته شود و چندان احساسی راجع‌به آن حکم داده نشود. 

وی در ادامه اضافه کرد: در بحث فرصت‌ها به تبع ایجاد ارتباطات مبنی بر فناوری هوشمند برای جامعه بشری که قبل از ۱۰۰ سال پیش امکان ارتباط چند کیلومتری را نداشته، وجه حسن محسوب می‌شود و فرصت استثنایی را ایجاد کرده است و روابط انسانی را به طور چشم‌گیری توسعه داده است. 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی اذعان داشت: این شبکه‌ها فرصت‌های جذابی برای یافتن دوستان قدیمی و یافتن علاقه‌های مشترک برای دوستی‌های جدید فراهم آورده که قبلاً در دسترس بشر نبوده است. همچنین ارتباط بین دوستان را گسترش داده و تبادل اطلاعات بین آنان را تسهیل نموده است. 

 به گفته دکتر شهریاری در عین حال این شبکه‌ها خالی از انواع تهدید‌ها نیستند و گاهی عوامل جرم و فساد و فحشا با استفاده از این شبکه‌ها درصدد گسترش فساد هستند و گاهی نیز با ظاهری فریبنده خود را در معرض دوستی افراد آسیب‌پذیر قرار می‌دهند. حاکمیت که نقش تأمین کننده امنیت شهروندان را برعهده دارد نمی‌تواند نسبت به این گونه رفتار‌ها منفعل باشد و از کنار آن‌ها به سادگی بگذرد. 

وی خاطرنشان ساخت: اگر شبکه‌های اجتماعی با سیاست‌های خود نوعی آزادی در فحشا را توسعه دهد، قطعا با آن مخالف هستیم و عکس‌العمل نشان می‌دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.