رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس گفت: ما از دولت یازدهم انتظار داریم در مهلت مقرر بودجه 93 را با دیدی متفاوت‌تر از آنچه که قبلاً به نام انقباضی در نظر گرفته می‌شد، تدوین کرده و تقدیم مجلس کند.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: عملکرد دولت یازدهم در 100 روز گذشته مثبت بود که مهمترین عمل هم به نتیجه رسیدن مذاکرات در این 100 روز است.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: منتقدین به واگذاری هلدینگ سهام پتروشیمی خلیج فارس معتقدند که سهام این شرکت نباید بیش از این واگذار شود و بخشی که واگذار نشده به عنوان سهم دولت باقی بماند تا دولت بتواند نقش حاکمیتی خود را داشته باشد چراکه محصولات این پالایشگاه استراتژیک است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس دشورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر سه فاز پالایشگاه خلیج فارس به بهره‌برداری برسد 36 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و با اینکه نقش مهمی در تامین و صادرات سوخت دارد کشور را به کشور صادرکننده بنزین تبدیل می‌کند.

جعفری‌بنه خلخالبا تاکید بر اینکه تفاهم صورت گرفته با غرب نقش تاثیر‌گذاری در اقتصاد و احیای صنعت نفت و گاز داشته و سطح تحریم‌ها را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: این توافق تاثیر خود را در6 ماه آینده در تعامل کشورها با کشورمان می‌گذارد و قطعاً خرید نفت، سایر محصولات و میعانات در کشور افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امیدواریم رکود موجود در اقتصاد با کاهش تدریجی تحریم‌ها از بین برود، یادآور شد: اصلاح قانون بودجه 92 و استفاده از6 درصد سهم صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار مهم و در کاهش رکود اقتصادی تاثیر‌گذار است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در 100 روز گذشته ثباتی در اقتصاد برقرار شد و قیمت طلا و ارز روند نزولی پیدا کرد، ادامه داد: با از بین رفتن نوسان قیمت‌ها مردم هم در بخش اقتصادی احساس امنیت و آرامش کردند.

جعفری بنه خلخال در ادامه با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت عملکرد مناسبی دارد، گفت: در این مدت قیمت حامل‌های انرژی هم افزایش نیافت که این در ثبات نرخ تورم موثر بود/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تدوین ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.