مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر از کشت گندم در 49 هزار و 500 هکتار از اراضی ابهر به صورت آبی و دیم خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی محمدی با اشاره به کشت محصول گندم در شهرستان ابهر اظهار داشت: گندم در این شهرستان به صورت آبی و دیم کشت می شود.

وی به میزان گندم دیم کشت شده در شهرستان ابهر در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون در 42 هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان گندم کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر به میزان گندم آبی کشت شده در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: همچنین 7 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم آبی اختصاص داده شده است.

محمدی به مجموع گندم کشت شده در شهرستان ابهر اشاره و اضافه کرد: مجموع اراضی که تاکنون در این شهرستان زیر کشت گندم آبی و دیم رفته، 49 هزار و 500 هکتار بوده است.

این مسئول کشاورزی به ارقام گندم آبی کشت شده در شهرستان ابهر اشاره و عنوان کرد: الوند، شهریار و پیش گام از جمله این ارقام به شمار می‌رود.

وی به رقم‌های دیم گندم کشت شده در شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: سرداری، آذر یک، آذر دو و هما از جمله ارقام گندم دیم کشت شده در شهرستان ابهر به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر به عوامل موثر بر افزایش میزان کشت گندم در سال جاری اشاره و عنوان کرد: شرایط آب‌ و هوایی و نرخ خرید تضمینی گندم از جمله عواملی هستند که می‌توانند در افزایش کشت گندم تاثیرگذار  باشند.

محمدی با اشاره به اعلام نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری متذکر شد: پیش بینی می‌شود کشاورزان ابهری نیز از نرخ خرید تضمینی گندم استقبال کرده و میزان کشت گندم افزایش پیدا کند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در صورت تداوم شرایط آب و هوایی مساعد حاکم بر شهرستان ابهر  پیش بینی می‌شود با افزایش میزان کشت گندم  در سال جاری میزان تولید نیز افزایش یابد.

 انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، ابهر ، زنجان ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.