زنجان/

حفاران غیرمجاز در شهرستان ماهنشان بازداشت شدند

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ماهنشان از بازداشت هشت نفر حفار غیرمجاز در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ماهنشان،  گفت : طبق اخبار دریافتی مبنی بر حضور افراد مشکوک و احتمال حفاری غیر مجاز در منطقه، ضمن هماهنگی با عوامل انتظامی طي یک هفته عملیات کنترل و مراقبت در محدوده یکی از آثار تاریخی شهرستان ماهنشان حضور 8 نفر در منطقه رویت شد.

 میرزایی پور این افراد در محوطه تاریخی یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی کشور، حین حفاری غیر مجاز با همکاری عوامل یگاه حفاظت میراث فرهنگی توسط فرماندهی انتظامی شهرستان ماهنشان بازداشت شدند.

 

وی ادامه داد: پس از هماهنگی و حضور عوامل انتظامی و نزدیک شدن به محل حفاری، یکی از حفاران به عنوان نگهبان در محل متوجه حضور نیروهای عملیاتی می شود که این افراد جهت متواری شدن از محل اقدام به سنگ پرانی به سوی نیروها می نمایند. در نهایت با شلیک هوایی عملیات دستگیری با موفقیت به پایان می رسد.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ماهنشان متذکر شد: متهمان به جرم خود اعتراف کرده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی در خاتمه  خاطر نشان کرد :از این افراد مقادیری آلات و ابزار حفاری کشف و ضبط گردید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.