پانزده آذرماه سال 91 براي اهالي روستاي شين آبادي و دانش آموزان دبستان دخترانه انقلاب اسلامي و تمامي فرهنگيان ايران روز بسيار تلخي بود .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حوالي ساعت 30/8 صبح بخاري نفتي كلاس چهارم مدرسه انقلاب اسلامي روستاي شين آباد شهرستان پيرانشهر دچار آتش سوزي شد كه در اين حادثه 26 تن از دانش آموزان كلاس دچار سوختگي  شديد شدند. كه بلافاصله اقدامات انتقال آنان به بيمارستان امام خميني اروميه صورت پذيرفت و تعدادي نيز به بيمارستان تبريز ، مشهد و اصفهان منتقل شدند و در اين مركز اقدامات اوليه و حياتي صورت پذيرفت .
 
با تاكيدات دكتر فاني وزير آموزش و پرورش مبني بر اينكه اقدامات درماني دانش آموزان در يك مركز تخصصي و بايك تيم پزشكي مجرب  صورت پذيرد،  كميته پيگيري در وزارت آموزش وپرورش  و وزارت بهداشت تشكيل شد ودر جلسه اي كه در  10 مهر ماه با حضور پزشكا ن جراح دانش آموزان  و نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي در بيمارستان حضرت فاطمه(س) تشكل شد ومقرر گرديد:
 
1-     درمان دانش آموزان توسط يك تيم جراحي مجرب با مديريت دكتر امامي و دكتر فاطمي انجام شود.  
2-     براي هر دانش آموز يك طرح درماني تهيه شود.
3-     اقدامات درماني در يك  مركز بيمارستاني با امكانات ويژه انجام گيرد.
 
 در آخرين تلاش ها نمايندگان وزارت علوم تحقيقات و فناوري و بهداشت و درمان در دفتر وزير آموزش و پرورش تشكيل جلسه دادند . باتوجه به اين كه بچه ها در سن رشد هستند درمان فرآيندي طولاني و مستمر است كه سالانه يك ميليارد تومان هزينه دارد واين امر از عهده يك وزارتخانه به تنهايي ساخته نيست . از همة مسئولان، دولت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انتظار مي رود با اختصاص يك رديف مستقل در بودجه آموزش و پرورش از دغدغه هاي دانش آموزان و خانواده هايشان در خصوص درمان هاي آينده بكاهند و تصميماتي جدي در خصوص آينده شغلي مستمري مادم العمر، اتخاذ نمايند.
 
بر اساس اين گزارش از سوي آموزش و پرورش آذربايجان غربي اقدامات انجام گرفته به شرح زير اعلام شده است:
 
در آن روز تلاش هاي مسئولان براي درمان بچه ها آغاز و تاكنون بچه ها بارها تحت  جراحي متعدد قرار گرفته اند، وزير آموزش و پرورش دولت تدبير و اميد بچه هاي شين آباد را فرزند همه ناميد .  
 
تلاش براي كاهش آلام و دردها  
 
كليه امور مربوط به درمان تمامي دانش آموزان كه نياز به مراجعه به پزشك داشته اند طي هماهنگي به عمل آمده با مراجعه به اداره و تامين وسيله اياب و ذهاب مناسب از قبيل بليط رفت و برگشت با هواپيما، اتوبوس، خودرو و اسكان دانش آموزان و همراهان آنان از طريق اداره كل صورت گرفته و براي وقت تعيين شده پزشكان جهت معاينه اعزام مي شوند .
 
درصد سوختگي دانش آموزان در اين حادثه از 6 تا 34 درصد گزارش شده است كه از 26 دانش آموز حادثه ديده 13 نفر تاكنون بهبود يافته و ديه و خسارات دريافت نموده اند و 13 دانش آموز ديگر مراحل درماني را در بيمارستان فاطمه الزهرا(س) طي مي كنند.
 
همچنين در خصوص رسيدگي به مشكلات رواني و درماني دانش آموزان از طريق واحد مشاوره آن اداره كل همه روزه گروهي از مجرب ترين مشاورها به محل بستري دانش آموزان در تبريز و اروميه اعزام و به مشكلات دانش آموزان رسيدگي و پيشنهادات لازم را براي اجراي ارائه نموده اند.  
ارائه  خدمات مشاوره اي  به دانش آموزان و اولياي آنان ، اسكان اولياي دانش آموزان در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، تهران، اصفهان، مشهد ، امكان بازديد از مراكز زيارتي و گردشگري و تفريحي شهرهاي تهران، اصفهان و مشهد براي دانش آموزان مورد نظر و خانواده آنان، تهيه بليط هواپيما براي دانش آموزان به مقصد تهران، اصفهان و مشهد در طول مدت درمان از جمله اقداماتي است كه از محل اعتبارات تخصيصي وزارتي و اداره كل استان صورت گرفته است .
 
گفته مي شود كه مجموع هزينه ها در طول اين زمينه تا آخر آبان ماه  92 به عدد سه ميليارد و 511 ميليون ريال رسيده است .  
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.