یکی از اولویتهای توسعه صنایع در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان توسعه صنایع فلزی استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران در نشست تخصصی بررسی مشکلات فولاد استان که با حضور حجت الاسلام ناصری نماینده بابل و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی شهدای محمودآباد ودرمحل کارخانه ایمن تک طبرستان برگزار شده بود اظهار داشت: با توجه به مزیت خوبی که استان در فولاد دارد می تواند در کشور پیشتاز باشد.

محمد پور با اشاره به ضرورت تهیه نقشه راه برای صنعت فولاد استان تصریح کرد: طرح جامع توسعه صنایع فولادی استان مازندران باید تهیه شود.

محمد پور با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: انجمن ها و تشکلها با تقویت خود باید در این مسیر به عنوان محور قرار گیرند.

وی افزود: انجمن ها باید فعالیت های تشکلی خود را گسترش دهد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش بازار آغاز هر فعالیت تولیدی است اظهار داشت: انجمن ها باید بر روی تحقیقات بازارهای هدف فعالیتهای عمیق تری داشته باشند.

دکتر محمد پور با بیان اینکه طرح های فولادی یک برند است که جواب می دهد گفت: صنعت فولاد نباید به سرنوشت فرش ماشینی و ماکارونی تبدیل شود.وی تصریح کرد: تهیه زمین برای طرح های فولادی باید به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری شود.

محمد پور سپس با بیان اینکه انعطاف پذیری بیشتری از سوی بانکها در خصوص واحدهای تولیدی انتظار می رود گفت:بانکها با تغییر پارادایم خود و مکانیزم موجود در فضای کسب و کار کشور می توانند به واحدهای تولیدی و تولید ملی کمک های موثری داشته باشند.

وی براهلیت سنجی درست از سوی بانکها بر واحدهای تولیدی تاکید کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه حجم بالای پول سرگردان مردم در استان از نظر واحدهای تولیدی مغفول مانده گفت: واحدهای تولیدی باید با رجوع به بورس از ظرفیت موجود جهت بهبود و توسعه تولید بهره مطلوب ببرند.

در این نشست تخصصی مدیران برخی از واحدهای تولیدی از جمله نورد نوشهر،ناب استیل،فولادین ذوب آمل،شرکت تولیدی لوله و پروفیل جویبار لوله،شرکت ایمن تک طبرستان و ... به بیان مشکلات و خواسته های واحد تولیدی خود پرداختند./س
/انتهای پیام
برچسب ها: صنایع ، فلزی ، اولویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.