درک کمبودهای شغلی و آموزش صحیح مراقبت‌های بهداشتی به پرستاران و بهبود شرایط کاری آن‌ها می‌تواند در کاهش عفونت‌های بیمارستانی موثر باشد.

شراره رحیمی، کار‌شناس پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران افزود: سالانه در دنیا در نتیجه خطاهای انسانی در ارایه مراقبت‌های بهداشتی تعدادی از بیماران جان خود را از دست می‌دهند. 

 وی گفت: عفونت‌های بیمارستانی تقریبا در ده درصد بیماران بستری شد، ایجاد می‌شود و عمدتا از طریق تماس و در اکثر مواقع توسط دست کارکنان مراقبین بهداشتی منتقل می‌گردند در جوامع در حال توسعه به دلیل محدودیت منابع بهداشتی و تعداد کم پرسنل بیمارستانی کنترل عفونت‌های بیمارستانی با مشکل مواجه شده است. 

رحیمی تصریح کرد: شرایط کاری پرستاران همواره شامل عوامل خطری برای عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی و همچنین بروز صدمات شغلی بوده است درک کمبود‌های شغلی و آموزش صحیح مراقبت‌های بهداشتی به پرستاران و بهبود شرایط کاری پرستاران می‌تواند به طور بازرسی بروز بسیاری از بیماری‌های عفونی را کاهش دهد در این رابطه باید توجه داشت که دانشجویان پرستاری آموخته‌های موثری در دوران تحصیل دانشگاهی تحت عنوان عفونت‌های بیمارستانی را به دست ‌آورده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار