وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واقعی کردن قیمت‌ تعرفه‌های درمانی کشور و شفاف‌سازی در این خصوص خبر داد.

علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دومین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی امروز برگزار شد که در آن فروشندگان خدمت و خریداران خدمت مباحث خود را مطرح کردند.  
 
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تصمیمات شورای عالی خدمات درمانی تصریح کرد: در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی 5 کمیته زیرمجموعه این شورا را ایجاد کرده تا به همراه دبیرخانه و یک گروه مشاور از افرادی که بیرون از دستگاه‌های دولتی در حوزه بیمه دارای مطالعات و نظراتی هستند در خصوص بهبود وضعیت بیمه همفکری‌های لازم را صورت دهند.  
 
ربیعی در ادامه به مصوبات این جلسه اشاره و اظهار داشت: طی جلسه امروز در خصوص یکپارچگی عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر و صندوق‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه پایه سلامت مقرر شد دبیرخانه شورای عالی بیمه با همکاری و هماهنگی نمایندگان سایر اعضا، شیوه و زمان‌بندی  اجرای کامل برنامه‌های فوق را در زمان معین و در سرفصل‌های پیشنهاد شده ارائه دهد.  
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از جمله زمانبندی‌های ارائه شده، استقرار پایگاه اطلاعات بیمه‌ای ایرانیان و پوشش فراگیر و رفع همپوشانی بیمه‌ای در سطح کشور ظرف مدت سه ماه، ارایه الگوی عقد قراردادهای یکسان منعقده با واحدهای ارائه خدمات و مراقبت‌های سلامت ظرف مدت 6 ماه، دستورالعمل یکسان رسیدگی به اسناد پزشکی، دستورالعمل نظارتی و یکسان‌سازی ضوابط طی مدت 6 ماه و خرید راهبردی، بازنگری بسته بیمه پایه با رویکرد سلامت‌نگر ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ آیین‌نامه بند ز ماده 38 است.  
 
ربیعی در ادامه به دیگر مباحث این جلسه اشاره و اظهار داشت: شیوه محاسبه قیمت تمام شده و ویزیت که با در نظر گرفتن تمامی شاخص‌های موجود در این زمینه خواهد بود از دیگر مباحث مهم در این جلسه بود که کارشناسان نظرات خود را ارائه و قرار شد پیشنهادات خود را تا پایان ماه به دبیرخانه شورا ارسال کنند.  
 
ربیعی تصریح کرد: واقعی شدن قیمت‌ها موجب شفاف‌سازی روابط بیمار و پزشک و در نتیجه کاهش هزینه از جیب بیمار خواهد شد که البته این امر مسئولیت سازمان‌های بیمه‌گر را افزایش خواهد داد.  
 
وی در ادامه از نظارت بر این طرح خبر داد و افزود: با تعیین قیمت‌ها امکان نظارت نیز افزایش پیدا می‌کند به طوری که این قیمت‌گذاری‌ها با الزامات نظارتی خاص خود صورت می‌گیرد، البته وظیفه نظارتی بر عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خواهد بود.  
 
وی با تاکید بر اینکه این اقدام پایه خوبی برای تعیین تعرفه بوجود می‌آورد اظهار داشت: علاوه بر تعیین قیمت‌ واقعی، در خصوص یکپارچه‌سازی در سازمان‌های بیمه‌گر نیز مباحثی را مطرح کرده‌ایم تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص نیز اقدامات لازم صورت گیرد.  
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای صحیح برنامه‌های مورد نظر ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک نیز از دیگر برنامه‌های آینده ما است تا با این کار همپوشانی‌ها از بین رفته و تعداد واقعی افراد بیمه‌شده و فاقد بیمه مشخص و نسبت به ارائه خدمات بیمه‌ای به تمامی افراد در کشور اقدام شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: درمان ، کشور ، ربیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار