روزنامه روسي ايزوستيا امروز سه شنبه نوشت روسيه سرگرم کار بر روي سامانه‌اي ويژه مرکب از تجهيزات و برنامه‌هاي رايانه‌اي براي نظارت بر پرتاب موشک‌هاي آمريکايي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ريانووستي ، اين سامانه قادر خواهد بود اطلاعاتي را که در چارچوب پيمان کاهش سلاح هاي راهبردي تهاجمي به روسيه مخابره مي شود با اطلاعات به دست آمده از رادارهاي خودي مقايسه کند.

اين سامانه به علاوه مي تواند واقعي بودن اين اطلاعات را که ديپلمات‌ها مسئوليت مخابره آن‌ها را بر عهده دارند بررسي  و نمونه‌هاي جديدي از موشک‌هاي قاره پيماي آمريکايي را رصد و ويژگي هاي آن‌ها را بررسي کند.

اسناد وزارت دفاع در زمينه ايجاد اين سامانه که نام پريزنک Priznak براي آن انتخاب شده حاکي است: مرکز تحقيقات ارائه و کنترل اطلاعات روسيه در منطقه آرخانگلسک در سال 2015 ميلادي توانايي‌هاي کنترل خود را به سلاح هاي راهبردي تهاجمي خواهد افزود.

مهمترين فعاليت در ايجاد پرايزنک برنامه نويسي نرم افزاري سامانه خواهد بود. اين سامانه داراي رصدگر اطلاعات پرواز موشک‌ها خواهد بود و اطلاعات را با سرعت چهل مگابايت در ثانيه منتقل خواهد کرد.

سامانه پرايزنک قرار است تا دسامبر 2015 ميلادي در مرکز تحقيقات دانشگاه الکترونيکي سن پترزبورگ طراحي شود. هزينه اين طرح بالغ بر 52 ميليون و 400 هزار روبل حدود يک ميليون و 200 هزار روبل برآورد شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار