استاندار اصفهان ، آمادگي این استان را براي اجراي طرح هاي برق آبي و احداث كارخانه های توليد فولاد در پيشاور پاكستان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار با اسد قیصر رئیس مجلس ایالتي خیبر پختونخواه پاکستان و هيئت همراه از كشور پاكستان به عنوان كشور همسايه، دوست و برادر ايران ياد كرد كه ارتباطي عميق، تاريخي و برادرانه با ايران دارد.

وی افزود: بايد از اين ظرفيت تاريخي و پيوندهاي ديني و فرهنگي استفاده نموده و مناسبات دو كشور را افزايش دهيم.

استاندار اصفهان تصريح كرد: بر اساس سياست هاي دولت جديد ايران، ما تمايل داريم كه به گسترش ارتباطات و مناسبات با كشورهاي ديگر، به خصوص كشورهاي دوست و همسايه اقدام كنيم.

زرگرپور ادامه داد: بر همين اساس استان اصفهان خواستار تحكيم ارتباطات با كشور پاكستان و به طور خاص استان پيشاور است.

وي با اشاره به امضا يادداشت تفاهم و موافقت نامه هاي قبلي استان اصفهان و استان پيشاور، تشکيل کميسيوني براي بررسي مصوبات و توافقات قبلي و اجرايي شدن آن راخواستار شد.

استاندار اصفهان در ادامه سركنسول پاكستان در اصفهان را به عنوان مأمور تشكيل كميسيون مذكور جهت بررسي يادداشت‌هاي تفاهم قبلي و اجراي مصوبات در جهت تعميق مناسبات و گسترش روابط پيشنهاد كرد.

وي با اشاره به سفر خود به پاكستان به دعوت وزير نيرو و امور آب اين كشور، آمادگي استان اصفهان را براي همكاري در اجراي طرح هاي آبي و نيروگاهي و همچنين احداث كارخانه های توليد فولاد و آلياژ در پيشاور پاكستان اعلام کرد.

رئیس مجلس ایالتي خیبر پختونخواه پاکستان نیز اظهار داشت: با توجه به يادداشت تفاهمي كه قبلا امضا شده است، وظيفه خود مي دانم كه پيگير اجراي اين يادداشت تفاهم باشم.

اسد قيصر با بيان اينكه سركنسول پاكستان در اصفهان نقش مهمي را در اجراي اين توافق نامه خواهد داشت، افزود: با توجه به ظرفيت هاي بيشمار استان اصفهان پذيراي هر گونه همكاري خصوصا در زمينه صنايع فولاد، نيروگاه و مقوله گردشگري هستيم./ز

برچسب ها: اصفهان ، اجرای ، طرحهای ، برق ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.