بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي ازعجله جامعه بین‌الملل در پذيرفتن ایران به شدت انتقاد و کاهش تحریم‌ها را "تئاتر سیاسی خطرناک" توصيف كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري فرانسه  گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه  طي اظهاراتي  از قدرت هاي جهان به دليل استقبال از رويكرد ديپلماتيك ايران به شدت انتقاد كرد.

 در اين گزارش آمده است،  نتانیاهو پس از گفتگو با انریکو  لتا، نخست وزیر ایتالیا، گفت چنان عجله اي براي پذيرش  ایران وجود دارد که گويي اين كشور چیزی از  سیاست های خود را تغییر داده است."

نتانياهو در ادامه اظهارات ضد ايراني خود ادعا کرد:" ایران، هر چند که لبخند می زند، همچنان مردم سوریه را  قتل عام(!) و از تروریسم حمایت  مي‌كند."

در حالی که لتا گفت که او "محتاطانه امیدوار" است كه مذاکرات برای محدود سازي برنامه هسته ای ایران موفقیت آمیز خواهد بود ، نتانیاهو، بارديگر مخالفت شدید خود را با توافق بین المللی با دشمن سرسخت اسرائیل(ايران)  ابراز كرد.

نتانیاهو در یک نشست مطبوعاتی گفت " در دهه گذشته در  اعمال تحریم‌های الزام‌آور قدرتمند عليه ایران کارهاي بزرگي شده است "

او گفت:"این تحریم ها کمرنگ تر شده، اما درعوض چه (به دست آمده)؟ ما را نمی‌توان با تئاتر سیاسی راضی كرد". 

در پي مذاکرات "ماراتن‌گونه" ماه گذشته در ژنو، ایران موافقت کرده است در ازای لغو محدود تحریم‌ها، برنامه هسته ای خود را به مدت شش ماه متوقف كند.

دولت باراک اوباما گفته است در زماني كه واشنگتن به دنبال "توافق جامع "با ايران است توافق اولیه به  تضمين امنیت منطقه خاور میانه کمک خواهد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که در اوایل سال جاری انتخاب شد، قول داده است  تا پس از هشت سال مذاکره و افزایش تحریم‌ها  در دوران، محمود احمدي نژاد رویکردي دیپلماتیک تر  در قبال  غرب اتخاذ كند.

 اما اسرائیل این  توافقنامه را به عنوان یک "اشتباه تاریخی"  مورد انتقاد قرار داد وجان کري وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای کاهش تنش ها این هفته به اسرائیل سفر مي كند.

اسرائیل – تنها قدرت هسته ای اعلام نشده درخاورمیانه - هشدار داده است که ایران هسته‌ای تهدیدی برای موجودیت اين رژيم است.

نتانیاهو گفت: "ما در خطر هستيم، صلح در اروپا و در سراسر جهان در معرض خطر است. ما نیاز به تغییر واقعی، عقب گرد واقعی داريم چرا که اگر ایران همچنان به سوي دستيابي به بمب پيش برود‌، محور تاريخ خواهد شد".

 نخست وزيراسرائیل گفت که او در مورد مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها با لتا - و قبل از آن هم با پاپ فرانسیس صحبت كرده است.

او مدعی شد:" ما صلح می‌خواهیم، ما برای صلح دعا می کنیم،". ما امیدواریم که یک شریک برای صلح در طرف دیگر داشته باشيم".

مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی ها پس از یک وقفه سه ساله از در ماه ژوئیه سر گرفته شد اما با توجه به برنامه‌های اسرائیل برای شهرک‌‌سازی جدید به بن بست كشيده شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۸:۲۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
خدايا ببين چه كسي از قتل عام و تروريسم حرف ميزند؟
آخرین اخبار