رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از اهداف دست‌اندرکاران تولید غذا را تولید غذای سالم دانست و گفت: وجود سم‌ها، توکسین‌ها و بقایای دارویی در مواد غذایی مصرفی سلامت انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران دکتر پیمان پاکزاد به مناسبت روز جهانی بدون سم ، گفت: امروز دنیا به این واقعیت رسیده که بقایای سموم و مواد شیمیایی به کار رفته در تولید مواد غذایی در بلند مدت منجر به نتایج ناخوشایندی می‌شود.

رئیس اداره نظارت برمواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است که محصولاتی که در تهیه آن‌ها از سم‌ها و مواد شیمیایی استفاده شده در مقایسه با محصولات سالم و ارگانیک خواص تغذیه‌ای کمتری دارند.

وی افزود: مداخله انسان‌ها در طبیعت شاید منجر به افزایش تولید شود، اما این افزایش تولید تبعاتی را به دنبال دارد.

وی معتقد است: انسان با استفاده از سموم و مواد شیمیایی موجبات آلودگی آب و خاک را فراهم کرده و پیامد مهم این اقدام او این است که بقایای سموم و مواد شیمیایی دفع آفات کشاورزی در مواد غذایی باقی مانده و به بدن انسان راه می‌یابد.

به گفته رئیس اداره نظارت برمواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انباشت داروها، کودها و سموم مصرفی در پیکره گیاهان و جانواران و انتقال آن‌ها به بدن انسان می‌تواند بیماری‌زا بوده و مشکلاتی را بوجود آورد.

پاکزاد افزود: بقایای مواد شیمیایی و سم‌ها در مواد غذایی زمینه‌های بروز جهش‌های ژنی و بیماری‌های متابولیک را در افراد بوجود می‌آورند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، غذا ، سالم ، سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.