مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: توفیقات هسته ای و مذاکرات اخیر در ژنو موجب بهبود شرایط و رفع بسیاری از تحریم ها در صنعت حمل و نقل هوایی کشور شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، محمود رسولی نژاد در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد افزود: در سال های اخیر شدید ترین و بیشترین تحریم ها متوجه صنعت حمل و نقل هوایی بوده است.
وی با بیان اینکه این صنعت با وجود تحریم های ظالمانه توانست با اقتدار به فعالیت خود ادامه دهد ولی باید اذعان کرد که این صنعت نیز بیشترین وابستگی را به لحاظ تامین قطعات یدکی و سایر تجهیزات هواپیمایی به کشورهای صنعتی اروپایی دارد.
رسولی نژاد از آغاز رایزنی ها و انجام مکاتبات اولیه با کشورهای اروپایی و صنعتی دنیا برای توسعه خدمات و رفع نیازهای بخش حمل و نقل هوایی خبر داد و گفت: هر گونه توافق دراین زمینه برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
وی عمر نواگان هوایی هوایی کشور را بین 15 تا 20 سال اعلام کرد و افزود: با وجود عمر طولانی این صنعت ولی شرایط ایمنی پروازها در ایران مطابق با استانداردهای بین المللی است.
رسولی نژاد عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای مثبت برای انجام توافقات با کشورهای اروپایی و صنعتی دنیا تجدید ناوگان هوایی ، خروج هواپیماهای فرسوده از چرخه صنعت هوایی و خرید و جایگزین کردن هواپیماهای پیشرفته است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: ایران در موضوع ارتباط حمل و نقل هوایی با همه کشورهای دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی آماده است.
رسولی نژاد یادآور شد: این در حالی است که ارتباط هوایی مناسبی بین ایران با تمامی کشورهای منطقه برقرار است.
وی با بیان اینکه سالانه افزون بر 140 میلیارد تومان کار عمرانی در زمینه زیرساخت ها و صنعت حمل و نقل هوایی در ایران انجام می شود خواستار ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای امر سرمایه گذاری در این صنعت شد.
وی شمار فرودگاه های کشور را 54 مورد اعلام کرد و یادآور شد: با وجود اصرار برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ایجاد فرودگاه در حوزه های انتخابیه خود ولی این شرکت هیچ برنامه ای برای ساخت فرودگاه جدید در کشور نخواهد داشت.
رسولی نژاد با اشاره به فرودگاه گچساران اشاره کرد و افزود: موانع و مشکلات طبیعی برای توسعه باند این فرودگاه کمتر از فرودگاه یاسوج است.
وی با بیان اینکه شرایط برای نشست و برخاست هواپیمایی فوکر 100 در این فرودگاه فراهم است ، افزود: مجوزهای لازم برای استفاده از این هواپیما نیز از شرکت فرودگاه های کشور دریافت شده است./س

برچسب ها: توفقیات ، هسته ، صنعت ، حمل ، نقل ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.