بیماران دیابتی باید ماهانه هزینه زیادی را بابت نوارهای تست قندخون پرداخت کنند که قیمت بالای این نوار‌ها می‌طلبد که بیمه‌ها برای تحت پوشش قرار دادن آن‌ها وارد عمل شوند.

دکتر اسد الله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به دیابت توقع دارند که انجمن آن‌ها را در هزینه‌های خرید نوارهای تست قندخون، سرنگ انسولین و دارو حمایت کنند، گفت: وظیفه انجمن دیابت ایران آموزش است و به دلیل اینکه بودجه‌ای از ارگانی برای حمایت از دیابتی‌ها دریافت نمی‌کند، نمی‌تواند بیماران را از نظر مالی کمک کند. 

وی ادامه داد: یکی از مخارج بیماران دیابتی به خرید نوارهای تست قند خون اختصاص می‌یابد، به دلیل اینکه این نوار‌ها وارداتی هستند از قیمت بالایی برخوردارند و همین موضوع باعث شاکی بودن بیماران مبتلا به دیابت شده است. 

رجب با تاکید بر اینکه ما فناوری تولید نوارهای تست قند خون را در کشور داریم و خوشبختانه یک اقداماتی هم در این زمینه انجام شده، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته تا چند سال آینده بتوانیم خط تولید این محصول را در کشور راه اندازی کنیم. 

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که سازمان‌های بیمه باید هزینه این نوار‌ها را تحت پوشش قرار دهند، به طوریکه در بیمه‌های کشورهای خارج، هزینه این نوار‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما نکته قابل توجه این است که بیمه ها برای افرادیکه انسولین نمی‌زنند برای هزینه نوارهای تست قند خون هر دو ماه یکبار و بیمارانی که انسولین می‌زنند هزینه‌ای برای هرماه پرداخت می‌کنند. 

رجب خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی که دارو مصرف می‌کنند احتیاجی ندارند که هر روز قندخون خود را چک کنند، بلکه کسانی احتیاج روزانه به چک قند خون دارند که انسولین می‌زنند. نبابراین باید آموزش صحیح به بیماران داده شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار