دبير سمینار دو روزه سرطان پستان گفت: رتبه دوم را از نظر شیوع سرطان پستان در کشور را دار است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

سمینار دو روزه سرطان پستان در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی از امروز  برگزار می شود.

دکتر محمد شیر یزدی دبیر سمینار دو روزه سرطان پستان به سینانیوز گفت: این سمینار با هدف کاهش میزان موارد ابتلاء به سرطان پستان در بانوان برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت سرطان پستان در بانوان عنوان کرد: سرطان پستان جزء اولویت ملی و فعالیت آموزشی و پژوهشی کشور می‌باشد.

دکتر شیر یزدی در ادامه با اشاره به اینکه یزد رتبه دوم را از نظر شیوع سرطان پستان در کشور دارد افزود: اکثر سمینار‌هایی که در سال های گذشته برگزار می شده است بیشتر در باره درمان سرطان بوده اما این سمینار بر اقدامات پیشگیری و آموزش استوار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه به نقش مسولین سلامت استان و کشور جهت پیشگیری از سرطان اشاره و خاطرنشان کرد: جهت پیشگیری از سرطان لازم است آحاد جامعه اطلاعات بیشتری داشته باشند.

این جراح یزدی پرهیز از مصرف الکل، پرهیز از دخانیات و تنباکو، فعالیت ورزشی حداقل به مدت نیم ساعت، پرهیز از اشعه و تابش مواد یونیزا را از جمله موارد پیشگیری کننده سرطان پستان در خانم ها دانست و توصیه کرد: انجام اولین زایمان  زیر سی سال، شیردهی حداقل به مدت ۶ ماه، پرهیز از مصرف هورمون مخصوصا در زمان یائسگی، وزن مناسب (BMI کمتر ۳۰ کیلوگرم) رژیم غذایی مناسب فاقد چربی سهم بسزایی در کاهش سرطان برست دارند.

به گفته شیریزدی این سمینار دو روزه شامل سخنرانی در زمینه پیشگیری از سرطان پستان است.

شایان ذکراست، کلیه متخصصین، پزشکان عمومی، پرستاران و ماما‌ها از گروههای هدف این سمینار دو روزه هستند/س
برچسب ها: سرطان ، سینه ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.