یکی از مراجع تقلید به آثار و برکات امام و ولی امر غایب اشاره و گفت: ولی امر غایب تصرفاتی در امور امت می‌کند ولی همگان نمی‌توانند آنها را ببینند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم با اشاره به قاعده لطف اظهار داشت: عقل می‌گوید باید منعم را شناخت و به دلیل نعمت‌های فراوان او را سپاس گفت ولی در این میان نمی‌توان تنها به نیروی عقل امید داشت زیرا لازم است پیامبران به وسیله کتاب‌های آسمانی هدایت بشر را تکمیل کنند.

وی افزود: همه مردم مانند حضرت علی(ع) نیستند که خداوند را بدون ترس از دوزخ و طمع به بهشت بپرستند بلکه لازم است برای تبشیر و انذار بیشتر مردم بحث از دوزخ و جنت را مطرح کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نظر اقلیت مردم در اینجا کفایت نمی‌کند و بیشتر آنها به دلایل یا ابزارهایی برای عبادت خدا و ایمان به او نیاز دارند عنوان داشت: قاعده لطف در اینجا معنا می‌یابد و بحث بهشت و دوزخ مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: حسنات و سیئات برای آن است که انسان‌ها مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرند و آزمایش شوند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه به آثار و برکات امام و ولی امر غایب اشاره و خاطرنشان کرد: ولی امر غایب تصرفاتی در امور امت می‌کند ولی همگان نمی‌توانند آنها را ببینند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: لازم است علمای دین تلاش خود را بکنند و ابعاد مختلف کمال الهی را برای مردم تبیین کنند و این زمینه‌ای خواهد شد برای آنکه دیگران بتوانند هدف نهایی خود را مشخص سازند زیرا لطف خداوند پایان‌ناپذیر است و همین امر سبب می‌شود شیوه صحیح شکرگزاری از او را بیاموزیم و به کار بندیم./س

برچسب ها: قم ، ولی امر ، غائب ، امت تصرفاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.