مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «مبانی و اصول عرفان عملی در اسلام» در آینده‌ای نزدیک خبر داد

به گزارش خبرگزاري باشگاه خبرنگاران   قم؛  محمد روحانی امروز با اشاره به کتاب مبانی و اصول عرفان عملی در اسلام اظهار کرد: چیستی عرفان عملی، ادوار تاریخی و شخصیت‌های مهم عرفان علمی، آشنایی با منابع عرفان عملی، شریعت،‌ طریقت و حقیقت از جمله مباحث ارائه شده در این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: کثرت‌گرایی سلوکی،‌ کرامات و کارهای خارق‌العاده، مکاشفات عرفانی، چیستی و چرایی سلوک عرفانی و چگونگی سلوک عرفانی با عنوان منازل و مقامات سلوکیه از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: فصل دوم و سوم این کتاب به ادوار تاریخی عرفان عملی و آشنایی با منابع عرفان عملی می‌پردازد.

وی یادآور شد: این کتاب پژوهشی در قلمروی عرفان اسلامی است که هدف اصلی نویسنده ارائه متن آموزشی برای علاقه‌مندان به عرفان عملی و همچنین تدریس دو واحد آموزشی در حوزه عرفان عملی در اسلام است.

روحانی عنوان داشت: نویسنده این کتاب کوشیده‌ است با نگاهی محققانه و به دور از افراط و تفریط به پاره‌ای از مبانی و اصول عرفان عملی در اسلام بپردازند.وی با اشاره به ویژگی‌های عرفان اسلامی در مقایسه با دیگر دانش‌ها گفت: عرفان از بدو پیدایش خود تا کنون همواره مبتلا به حامیان افراطی، متعصب و مخالفان تفریطی بوده و همواره کسانی بوده‌اند که در دفاع از عرفان کار را به جایی رسانده‌اند که هیچ نقدی را بر هیچ آموزه‌ای از آموزه‌های عرفانی برنتافته‌اند.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: عرفان اسلامی در گذر علوم متمادی ابعاد و شاخه‌های مختلفی پیدا کرده ولی خاستگاه همه مباحث و ابعاد گوناگون آن عرفانی عملی است.

کتاب «مبانی و اصول عرفان عملی در اسلام» توسط احمد حسین شریفی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در 432 صفحه تالیف شده و با تیراژ هزار عدد و قیمت 12 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده به چاپ می‌رسد./س

برچسب ها: قم ، مبانی ، اصول ، عرفان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.