رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 200 طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عادل عبدایمانی امروز در کارگروه توسعه کشاورزی در شهرستان نیر اظهار داشت: این تعداد طرح با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان در حال اجراست که به دلیل کمبود منابع اعتباری در تکمیل آنها با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که امیدواریم با رفع آن بتوانیم این طرحها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: در حال حاضر و در قالب طرح آبیاری تحت فشار7 هزار و 200 هکتار اراضی در پایین دست خداآفرین و همچنین یک‌هزار و 200 هکتار اراضی در جنوب استان اردبیل به صورت طرح آبیاری کم‌فشار و پرفشار در حال اجراست که انتظار می‌رود با تکمیل آنها بخشی از اراضی استان اردبیل به کشت آبی اختصاص یابد.

عبدایمانی خاطرنشان کرد: احداث 200 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در اراضی استان اردبیل در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: محورهای فعالیت آب و خاک سازمان در بخش احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، اجرای تعاونی‌های روستایی، تأمین و انتقال آب باغات، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و طرح‌های کوچک تأمین آب است.

وی بیان کرد: در جریان سال‌جاری در سطح 200 هکتار اقدام به احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی، 150 هکتار توسعه آبیاری تحت فشار و 30 کیلومتر بهسازی کانال‌های سنتی روستایی کردیم که در فعالیت‌های مهندسی آب و خاک در سطح کشور موفقیتی چشمگیر محسوب می‌شود.

عبدایمانی مهمترین طرح اجرایی انتقال آب و شبکه‌های فرعی برای توسعه باغات را ایستگاه پمپاژ و خط انتقال شبکه لیکوان در سطح 500 هکتار و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال شبکه ایلیخچی در سطح 120 هکتار اعلام کرد.

وی در ادامه یادآور شد: ‌با اجرای این دو طرح تحول مهمی در بخش باغات استان ایجاد می‌شود که در تولید محصولات متنوع نیز تأثیرگذار است/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.