شاهزاده «ترکي فيصل» رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان و سفير سابق اين کشور در آمريکا درباره روابط این کشور با ایران و توافق ژنو اظهار نظر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه المختصر، ترکي فيصل رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان که در يک برنامه تلويزيوني سخن مي گفت، ادعا کرد:« توافق هسته اي ژنو يک توافق گام به گام و چند مرحله اي است ما تا زماني که اين توافق به توافق نهايي منجر بشود از آن استقبال مي کنيم، نبايد درباره روابط ايران و عربستان زودهنگام قضاوت کرد، عربستان بايد منتظر بماند تا اوضاع سياسي در ايران آرام شود و ديدگاههاي واقعي اين کشور در منطقه روشن شود».

وي درباره روابط آمريکا و عربستان گفت:« بحران موجود ميان دو کشور فقط بحران بي‌اعتمادي است، دو کشور درباره آنچه که در سوريه مي گذرد اختلاف نظر دارند چنانچه اين اختلاف نظر در مسئله فلسطين نيز مشاهده مي شود اما آمريکا در حال حاضر بايد در نگرش به احزاب و اشخاص در آمريکا بي‌طرفانه عمل کند».

ترکي فيصل گفت:« شايد براي شما شگفت آور باشد که بگويم طالبان تا قبل از حوادث يازدهم سپتامبر در آمريکا، در حال رايزني با واشنگتن بود تا اسامه بن لادن ( سرکرده وقت القاعده) را به آمريکا تحويل دهد اما حوادث يازدهم سپتامبر سبب توقف مذاکرات طالبان با آمريکا شد».

وي درباره مرگ پدرش و اختلافاتي که در اين زمينه گزارش شد، گفت:«شخص وليعهد از من خواسته است تا در تحقيقاتي که درباره مرگ پدرم انجام شد شرکت کنم، در اين تحقيقات به هيچ وجه نقش عوامل داخلي يا خارجي در پرونده ثابت نشده است، در خاندان حاکم بر کشور نيز هيچ اختلافي درباره مرگ ملک فيصل وجود ندارد چنانچه پس از مرگ او نيز درباره موضوعات ديگر، اختلاف نظري در خاندان حاکم نيست».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار