مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه الکامپ صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه الکامپ گفت: طبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، ایران در سال 1404 کشوری توسعه یافته با جایگاه اول علمی و اقتصادی در منطقه بود اما اکنون حدود 7 سال از آغاز سند چشم‌انداز می‌گذرد و هنوز از سند بسیار عقب هستیم اما بسیار امیدوارم که بتوانیم با هم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بخش خصوصی با این وزارتخانه افزود: در برنامه‌های آینده وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درصدد هستیم 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم که از این مبلغ 25 درصد را وزارت ارتباطات باید سرمایه‌گذاری کند که در زیرساخت سرمایه‌گذاری خواهد شد و 75 درصد باقیمانده را باید بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند. در واقع در وزارت ارتباطات به هیچ وجه به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه معتقدیم باید وزارت ارتباطات، زیر ساخت را محیا کند و بخش خصوصی خدمات ارائه دهد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور بیکاری‌ است که حوزه ICT می‌تواند در اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری کشور کمک بسیاری باشد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین در خصوصی شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های مثبت و ضعف دارد و در کنار نقاط مثبت باید آموزه‌هایی در ایرانی‌ها پرورش داده شود تا از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی صدمه نبینند.

وی گفت: یک راه حل این است که در داخل کشور شبکه‌های اجتماعی سالم داشته باشیم که از هفته آینده خودم حضورم را در شبکه‌های اجتماعی داخلی آغاز خواهم کرد تا دیگران نیز در شبکه‌های اجتماعی داخلی فعال شوند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی: 

اتحادی که امسال در نمایشگاه الکامپ ایجاد شده باید تقویت شود


اکبرپور در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه الکامپ اظهارداشت: اتحادی که امسال در نمایشگاه الکامپ ایجاد شده باید تقویت شود و فعالان صنف ICT از فرصت نمایشگاه الکامپ برای ارائه آخرین دستاوردهای حوزه استفاده کنند. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی افزود: در سال‌های آینده باید با تقویت سیاستگذاری درست و اتحاد ایجاد شده، نمایشگاه الکامپ ایران را که از سابقه بزرگی برخوردار است به نمایشگاهی معتبر و مطرح در دنیا تبدیل کنیم.

وی گفت: در نمایشگاه امسال بخش‌های متنوعی از جمله سخت‌افزار، نرم‌افزار، ماشین‌های مربوطه، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، تجارت الکترونیک، دولت اکترونیک ،بانکداری الکترونیک و مهمترین گروه‌های کالایی و خدماتی حضور دارند. 


مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت :

سهم صنعت ICT کشور باید ۱۰ میلیارد دلار تا ۲.۵ سال آینده باشد

گودرزی  مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: توسعه پهنای باند اینترنت نیازمند پهنای باند شعور اجتماعی است و باید به شهروندان طبق حقوق شهروندی ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور ارزش بگذاریم.

وی افزود: توسعه پهنای باند اینترنت نیازمند توسعه پهنای باند شعور اجتماعی است و برای این امر باید به شهروندان مطابق آنچه که در حقوق شهروندی آقای روحانی رئیس جمهوری آمده ارزش بگذارید.

مشاور وزیر صنعت افزود: یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه این است که سهم صنعت ICT در تولید ناخالص ملی به ۱۰ درصد برسد و اگر تولید ناخالص ملی را در پایان برنامه پنجم ۵۱۴ میلیارد دلار هدف‌گذاری کنیم سهم صنعت ICT باید ۱۰ میلیارد دلار تا ۲.۵ سال آینده باشد.

وی گفت: وزارت صنعت بعنوان متولی توسعه تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک و بخشی که باید بنگاه‌ها را برای الکترونیکی شدن آماده کند، آمادگی همکاری با وزارت ارتباطات در تحقق اهداف فن‌آوری اطلاعات برنامه پنجم را دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار