انتظار دیپلماتها و سرمایه گذاران و شرکتهای بین المللی پشت درهای ایران برای لغو تحریم ها و رقابت برای حضور در بازار سرمایه گذاری جمهوری اسلامی، صهیونیستها را وحشت زده و ناامید کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: هیئتهای دیپلماسی و سرمایه گذاران بین المللی با شنیدن خبرهای ژنو و ایجاد توافق میان ایران و غرب، برای سرمایه گذاری و استفاده از سودهای کلان موجود در بازارهای ایران، صف کشیدند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات "ظافرکاگلیان" وزیر دارایی ترکیه را در این باره پخش که در آن گفت: با کنار رفتن موانع نه تنها "هلکبانک" بلکه بانکهای دیگر ترکیه نیزمی توانند مساله پرداخت در مقابل تولیدات را در بازار ایران حل کنند.گزارشگر اسرائیلی گفت: نمایندگانی از هند نیز برای احداث فرودگاه در سواحل جنوب شرقی ایران برنامه ریزی کردند.

شرکت "لوک اویل" از شرکتهای غول پیکر انرژی روسیه در انتظار کاهش تحریمات برای همکاری با ایران است.وی افزود: بر اساس اخبار رسیده از دفتر منافع ایران در برلین، تلفنهای این دفتر یک لحظه هم خاموش نشد.انرژی، خودرو، فناوری ارتباطات و فشن و لباس از اولویتهای سرمایه گذاری در بازار ایران هستند.

گزارشگر اسرائیلی با اشاره به انتشار مقاله ای به قلم اوباما درواشنگتن پست، گفت که رئیس جمهوری آمریکا دراین مقاله به اشتباهاتی در توافقنامه ژنو اشاره کرده است . از نظر اوباما توافقنامه اخیر، آمریکا و متحدانش را در موضع ضعیفی قرار داد. اوباما گفت باید توافقنامه متعادل شود و تاسیسات زیربنایی هسته ای ایران به عقب رانده شود. این در حالی است که بوی نفت ایران سرمایه گذاران بین المللی را سرمست کرده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار