صداي خوب و مناسب "آماندا سیفرید" حالت شکننده و چهره‌اش، او را بهترين انتخاب براي نقشي چون کوزت کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ آماندا از 11 سالگي به عنوان مدل فعاليت مي‌کرد و آ‌موختن بازيگري و خوانندگي را از همان سنين نوجواني آغاز کرد.

رفتن به دانشگاه را به خاطر بازي در فيلم دخترهاي سطح پايين (2005)عقب انداخت.

دو سال آموزش خوانندگي اپراديده و پنج سال نيز تحت آموزش مربي‌هاي صداي برادوي بوده است.

 علاوه بر خوانندگي و بازيگري در زمينه نقاشي  و تنيس هم فعاليت دارد.

بعد از ديدن فيلم رومئو و ژوليت 1996 عاشق بازيگري شد.

 قبل از شهرت مدتي به عنوان پيشخدمت کارکرده است و اصليتي آلماني دارد.

 قرار بود در فيلم گتسبي بزرگ 2011 در کنار بازيگر محبوبش يعني لئوناردو و دي کاپريو حضور داشته باشد اما نقش به کري موليگان رسيد.

 
مسير شهرت

از پانزده سالگي فعاليت‌هايش را به عنوان بازيگر در تلويزيون آغاز کرد و تا چندين سال در سريال‌هاي مختلف و فيلم‌هاي سينمايي نه چندان مهم در نقش‌هاي فرعي حضور پيدا کرد، اين وضعيت تا سال 2008 که فرصت بازي در فيلم "ماماميا" براي او فراهم شد، ادامه داشت. "ماماميا" سکوي پرشي بود تا اين بازيگر جوان و خوش صدا بتواند با حضور در آن توانايي هاي خود را در زمينه بازيگري و خوانندگي نشان دهد سيفريد.

خصوصيات برجسته
 
 صداي خوب و مناسب براي خواندن و حالت شکنده و چهره عاشق پيشه‌اي که او را بهترين انتخاب براي نقشي چون کوزت مي‌کرد.

 فيلم هاي مهم


 آلفا داگ2006 ، ماماميا 2008 ، جان عزيز2011  و بينوايان 2012

جايزه ها

 نامزد بهترين تيم بازيگري از انجمن بازيگران آمريکا براي فيلم بينوايان. در اين فيلم  موزيکال در کنار مريل استريپ و پيرس برازنان قرار گرفت و خودش را به عنوان يک چهره تازه به مخاطبان سينما معرفي کرد.

 پس از اين پروژه‌هاي متفاوت و مهم‌تري  به سيفريد پيشنهاد شد و او سعي کرد تا با انتخاب‌هاي متنوع در قالبي خاص کليشه نشود و دست به تجربه‌هاي گوناگون بزند.

 سيفريد هم در فيلم‌هاي رومانس حضور پيدا کرد و هم در فيلم‌هاي ترسناک تريلر مدي عروسي بزرگ اکشن و علمي – تخيلي سر وقت با اين وجود مهم‌ترين نقش آفريني او پس از ماماميا موزيکال ديگري بود به نام بينوايان يکي از با شکوه‌ترين موزيکال‌هاي سال‌هاي اخير سينماي دنيا و براساس رمان پرآوازه ويکتور هوگو که سيفريد در آن نقش کوزت را بازي کرد و در کنار بازيگراني چون هيو جکمن، راسل کراور و آن هاتاوي آواز خواند تا بار ديگر ثابت کند که توانايي‌هايش در خوانندگي نقش مهمي در پيشرفت او در دنياي بازيگري ايفا کند.

 از طرف ديگر سيفريد به طور کلي نسبت به بسياري از بازيگران هم سن و سال خود جسورتر به نظر مي‌رسد و اين را انتخاب‌هاي گاه به حدي غافلگيرانه‌اش نشان مي‌دهد خطر کردن‌هاي سيفريند تا اين جاي کار که به او کمک کرده و اجازه نداده در نقش دختر زيباي فيلم‌هاي کمدي در کارنامه دارد اما در مجموع عملکرد قابل دفاع‌تري نسبت به بسياري از بازيگران هم سن و سال خود ارائه داده و طرفدار نش را نسبت به آينده خود اميدوار کرده است برنامه کاري‌اش نيز نشان مي‌دهد که او سال‌هاي پرکاري را در پيش رو دارد و قصد دارد  از انرژي‌اش براي حضور در پروژه‌هاي متفاوت استفاده کند.
 

 پروژه‌هاي آينده

در کمدي جديد ست مک فارلين با عنوان يک ميليون راه براي مردن در غرب بازي کرده است و پنج فيلم ديگر نيز در مراحل پيش توليد دارد که مهم‌ترين‌شان "وقتي که جوان بوديم" است که در آن با نائومي واتس و بن استيلر همبازي است.

منبع: ماهنامه دنیای تصویر
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.