تیم بسکتبال افرا خلیج فارس برتری کم امتیاز مقابل مهرام را در چهار دقیقه از دست داد،‌3 خطای تکنیکال دریافت و 2 رده در جدول رده بندی سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛‌ تیم افرا خلیج فارس با برتری کوارتر دوم مقابل مهرام و دفاع خوب برابر شوتزنهای این تیم به تدریج تماشاگران را متقاعد کرد که امکان شکست حریف صدرنشین را دارد اما در چند دقیقه همه چیز برای افرا تغییر کرد و مهرام با نتیجه 73 بر 57 برنده بازی شد.

9 امتیاز پیاپی از 2 بازیکن مهرام

فرید اصلانی و سعید داورپناه در کمتر از یک دقیقه در ابتدای بازی با 3 پرتاب موفق مهرام را با 9 امتیاز پیش انداختند. داورپناه علاوه بر دو پرتاب 3 امتیازی ابتدایی یک پرتاب موفق دیگر هم داشت و  با 23 امتیاز بهترین بازیکن تیمش در این دیدار بود. 

موسی نبی پور هم 2 امتیاز دیگر برای مهرام به دست آورد اما این تیم برای چند دقیقه روی 11 امتیاز ماند تا نوبت به بازیکنان افرا برسد.

رقابت بازیکنان تیم ملی جوانان

صالح فروتن کاپیتان تیم ملی جوانان در ترکیب افرا 6 امتیاز در این دقایق به دست آورد و سجاد مشایخی، هم تیمی وی در تیم ملی جوانان هم از این بازیکن کم نیاورد و 4 امتیاز با لباس مهرام به دست آورد ، با 3 امتیازی نبی پور، کوارتر اول 17 بر 9 به نفع مهرام تمام شد.

شوتهای موفق کاپیتان افرا

بازیکنان افرا از ده دقیقه دوم با دفاع خوب،‌ جلوی شوتزنهای مهرامی را گرفتند و در مقابل فرید زرقی کاپیتان این تیم که پیش از این در تیم مهرام عضویت داشت بعد از پیش افتادن تیمش، 3 پرتاب موفق سه امتیازی پیاپی داشت و از عوامل برد در نیمه اول بود. افرا کوارتر دوم را با نتیجه 23 بر 11 برد. زرقی در ادامه بازی هم بسیار مورد توجه قرار گرفت هر چند به شکل دیگری و با گرفتن دو خطای تکنیکال که با شکست تیمش به پایان رسید.

اعتراضات نگهداری به داوری

مهرامی ها کوارتر سوم بازی را هم با امتیاز ثانیه آخر سجاد مشایخی 20 بر 18 بردند اما در شرایطی که افرا در دقایق اولیه کوارتر آخر از حریف پیش بود، حسن نگهداری سرمربی تیم به شدت از یک تصمیم داوران عصبانی شده و اعتراض خود را نشان داد،‌ همین حرکت هم با خطای تکنیکال مواجه شد. افرا از این لحظه بر روی 55 امتیاز باقی ماند و مهرام در مقابل امتیازات خود را بالا برد.

اما داوران خطاهای تکنیکال خود را به سرمربی افرا ختم نکرده و طی چند دقیقه دو بار به فرید زرقی کاپیتان افرا هم خطای تکنیکال دادند و به این ترتیب شرایط تیم بیش از قبل به هم ریخت و در ادامه هم تنها 2 امتیاز دیگر به 55 امتیاز قبلی اضافه شد. مهرام در پایان بازی را با نتیجه 73 بر 57 برد.

تقصیر سرمربی، ایراد داور

در پایان بازی حاضران در سالن دو نظر در مورد دقایق آخر داشتند. از یک طرف گروهی سرمربی افرا را با توجه به اعتراض خود و تغییر روند بازی مقصر از دست رفتن نتیجه در دقایق آخر می دانستند و از طرف دیگر عده ای داوری دقایق آخر را به نفع حریف دانسته و اعتقاد داشتند قضاوت داوران نتیجه را برگردانده است.

البته با توجه به نام مهرام در سوی دیگر ماجرا، این موضوع هم مطرح شد که بدون این جریانات هم مهرامی ها در چند دقیقه آخر بازی را گرفته و در هر حال برنده بازی می شدند.

توضیحات یک داور در مورد قضاوت بازی


یکی از داوران قدیمی لیگ که در سالن حضور داشت در مورد برخوردهای چند دقیقه آخر بازی توضیح داد:‌ یکی از خطاهای تکنیکال به سرمربی افرا داده شد که با صدای بلندی بی احترامی کرد. 2 خطای تکنیکال هم فرید زرقی دریافت کرد که صحبتهای وی با داور بازی مشخص نیست. اگر توهین یا تهدیدی صورت گرفته باشد، باید به وی تکنیکال داده می شد.

با این وجود پیشکسوت داوری در پاسخ به سوال ما در مورد قضاوت دقایق آخری، روند داوری را از ابتدای بازی تا انتها یکسان دانست و گفت: روند قضاوت از نظر خوب و بد بودن در تمام بازی یکسان بود و پیشنهاد می کنم فیلم بازی را بدون صدا تماشا کنید تا متوجه این موضوع شوید.
 
زرقی: من یک حرف زشت در زمین زدم؟

فرید زرقی هم بعد از پایان بازی خواستار صحبت با داور مسابقه بود و رو به ناظران می گفت: می خواهم از داور سوال کنم که آیا یک حرف زشت در زمین زدم؟ و یا داوران را " تو" خطاب کردم؟ آیا به عنوان کاپیتان تیم حق دو کلمه صحبت با داور را ندارم؟

 برخی نفرات میز داوری به زرقی تاکید کردند که به داوران توهین کرده است اما بازیکن افرا به خبرنگاران توضیح داد: من تنها به عنوان کاپیتان تیم با داوران حرف زدم و هیچ بی احترامی هم انجام ندادم. در تمام تیمها کاپیتان این حق را دارد که به نمایندگی از بازیکنان صحبت کند. من هم تنها به داور گفتم تیم حریف "یک دو جین" بازیکن ملی دارد و ما با آنها می جنگیم، ‌قرار نیست با داوری هم در زمین بجنگیم. بعد از این صحبت یک خطای تکنیکال دادند و به فاصله کمی دومین خطا را اعلام کردند. این اتفاقات هم در بخش حساسی از مسابقه افتاد و بعد از آن اختلاف از 10 امتیاز هم عبور کرد.
 
زرقی تیم خود را برنده بازی با 35 دقیقه بازی جنگنده مقابل مهره های حریف دانست.

داورپناه بهترین بازیکن زمین

در پایان این دیدار سعید داورپناه با 23 امتیاز و 4 توپربایی بهترین عملکرد را داشت.  
صالح فروتن با 10 امتیاز و 6 ریباند؛ ‌فرید زرقی با 16 امتیاز و 8 ریباند و پتکویچ با 14 امتیاز بهترینهای افرا بودند.

اوشین ساهاکیان و موسی نبی پور 11 و 13 امتیاز و هر کدام 8 امتیاز برای مهرام به دست آوردند و سجاد مشایخی با 15 امتیاز و 8 ریباند دومین امتیازآور تیمش بود. 

مهرام با این نتیجه در صدر جدول ماند و افرا خلیج فارس نیز از رده هشتم به دهم سقوط کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مهرام ، افرا ، هفتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار