حضور غرفه ی سازمان ملی استاندارد در سالن 7 نمایشگاه بین المللی تهران و معرفی خدمات و دستاوردهای این سازمان از اولویت ها است.

خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران در گفتگوی اختصاصی با دوست طلب رئیس مرکز فناوری  اطلاعات و ارتباطات مرکز استاندارد کشور در غرفه سالن 7 نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران  از ارائه خدمات این سازمان و معرفی آن در این نمایشگاه گفت و در ادامه افزود: سازمان ملی  استاندارد با همکاری  مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری دستاوردهایی که در زمینه فاوای کشور  مبنی براستاندارد سازی های شبکه اختصاصی  دولت و ارائه یکسری خدمات الکترونیکی در زمینه پرتال سازمانی را در این نمایشگاه به معرض نمایش قرار داده است.

وی همچنین اذعان کرد: این سازمان در این مدت برگزاری نمایشگاه پاسخگوی نیاز بخش های خصوصی در زمینه استاندارد سازی محصولات و تولیدات نرم افزاری و الکترونیکی خواهد بود.

دوست طلب در پاسخ به سوال خبرنگار اورژانس it مبنی بر استقبال شرکت های خصوصی در زمینه استاندارد سازی در روز اول نمایشگاه گفت: استقبال بسیار خوب بوده است و انتظار می رود  تا در روزهای آینده تعامل و مراودات بیشتری برای استاندارد سازی صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این سازمان می تواند پلی برای شرکت های خصوصی و استاندارد سازی بین المللی باشد گفت: شرکت ها و افرادی که شرایط لازم برای استاندارد سازی محصولاتشان وجود داشته باشد می توانند از راه این سازمان پلی برای استاندارد سازی بین المللی بسازند.

وی در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار اورژانس it مبنی بر اینکه سازمان ملی  استاندارد کشور چه دستاوردهایی را برای ارائه در نمایشگاه قرار داده گفت: از دو بعد می توان این مساله را  نگاه کرد یکی آنکه از لحاظ حاکمیتی این سازمان کیفیت محور  هست و با حضور در کمیته های  مختلف lso می تواند حضور پیدا کند و بعد دوم اینکه از این راه 400 نوع استاندارد کشوری بومی سازی شده و معرفی می شود که این استانداردها  همه مربوط به نرم افزار، قطعات رایانه ای و بخش های مربوطه تدوین تولید شده است.

خدمات ارائه شونده در این سازمان

دوست طلب با اشاره به اینکه خدمات اراده شده از سازمان ملی استاندارد در دو بخش عمومی و اختصاصی طبقه بندی می  شود گفت: تمامی کسانی که در این بخش یعنی فناوری اطلاعات  در واردات، صادرات، تولید و با بخش های  مربوطه فعالیت می کنند با ورود به سامانه های پرتال سازمان ملی  استاندارد از خدمات اختصاص آن بهره مند شود.

 همچنین در سامانه‌های عمومی خدمات رسانی به این شکل ابهام می شود که برای نمونه سامانه ی شکایات مردمی به عنوان یک پلی ارتباطی با مرکز فاوای ( فناوری و ارتباطات) سازمان ملی استاندارد با مسئولان برای انتقاد ، پیشنهاد و  یا شکایات است و که از راه ایمیل یا پرتال شبکه و یا از راه تلفن با شماره  1517 برای رضایت مندی مشتریان قرار گرفته است.

گزارش از پوریا سلیمان زاده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار