"عمر الغول"مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد فلسطینی ها حضور هیچ نظامی صهیونیست را در مناطق غور اردن نمی پذیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم؛ "عمر الغول" در گفتگو با این شبکه درباره تلاشهای آمریکا برای سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی گفت: سیاستهایی که آمریکا اکنون در پیش گرفته است در واقع عدول از سیاستهای اعلام شده قبلی آن در زمان دولت پیشین است.
وی درباره طرح آمریکا برای حضور بلندمدت نیروهای صهیونیستی در امتداد رود اردن در منطقه "غور اردن" (دره اردن) گفت: نباید هیچ نظامی اسرائیلی در این منطقه حضور داشته باشد. ما حضور طرف سومی را در اراضی فلسطین به عنوان خط فاصل و برای اطمینان‌دهی به اسرائیل پذیرفتیم؛ به این معنا که در این منطقه نیروهای ناتو یا آمریکایی یا هر نیروی دیگر مستقر شود که البته امتیازدهی از سوی رهبران فلسطینی بود. اما نباید هیچ نظامی اسرائیلی در این منطقه حضور داشته باشد.
وی گفت: اسرائیلی ها برای ماندن نیروهایشان در منطقه غور اردن پافشاری می کنند که از نظر ما پذیرفتنی نیست. در این خصوص آمریکایی های طرحی را مطرح کردند که برای ما پذیرفتنی نیست و آن این بود که طرف سومی نیروهای فلسطینی را آموزش دهد. ما نمی خواهیم نه آمریکایی ها و نه کسی دیگر نیروهای فلسطینی را آموزش دهد بلکه نیروهای فلسطینی می توانند در امان، قاهره یا هر مناطق دیگری آموزش ببینند و ما خود مربی های آموزشی کافی داریم و نیازی به مربی آموزشی نداریم. بنابراین، ما به هیچ وجه نمی پذیریم که نظامیان اسرائیلی در این مناطق حضور داشته باشند.
الغول افزود: آمریکایی ها پیش از این بر این نظر بودند که نیروهای اشغالگر اسرائیل از مناطق غور اردن خارج شوند و به جای آنها نیروهای طرف سومی مانند سازمان ملل یا نیروهای آمریکایی به منظور حفظ امنیت در آنجا مستقر شوند که با مخالفت اسرائیلی ها مواجه شدند. اکنون نیز، آمریکایی ها با این موضوع مخالفت و طرحی را پیشنهاد کردند که فلسطینی ها با آن مخالفت کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار