نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت : ایران جایگاه ویژه ای در ابعاد مختلف در حل مشکلات منطقه خاورمیانه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد ر در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت حاج حسن میرکریمی پدرشهیدان سیدمحمود میرکریمی،سیدعلی اصغر میرکریمی و سیدمحسن میرکریمی در حسینیه اعظم ˈقلعه نوخرقانˈبسطام شاهرود افزود : گفتمان و دیپلماسی ایران اسلامی به دلیل اینکه همواره این کشور درحل مسائل بوجود آمده در منطقه بر رعایت ارزش های انسانی ، عدالت و حقوق ملت ها نگاه ویژه ای دارد ، دارای جایگاه ارزشمندی است.
 وی با اشاره به هزینه های سنگین غرب در راس آن آمریکا در کشورهایی مانند عراق و افغانستان که همچنان در رسیدن به اهداف شان موفق نشده اند،گفت:حضور ایران وهمکاری این کشور در حل مشکلات منطقه به عنوان یک نیاز ضروری در گذشته مورد توجه بوده و اکنون این موضوع پررنگ تر شده است. وی با بیان اینکه سفرنخست وزیر عراق و همچنین سفرهای اخیر مقامات بلندپایه کشورهای همسایه به ایران این امر را نشان می دهد ،افزود : تعامل و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه به منظور سرعت بخشیدن به حل برخی از مسائل وارد مرحله جدیدی شده است.
ابو ترابی فرد با اشاره به اینکه در بحث دستیابی کشورمان به انرژی صلح آمیز هسته ای تلاش های خوبی صورت گرفته گفت:از همه ظرفیت های برای تحقق حقوق کامل هسته ای کشورمان استفاده خواهیم کرد و در این راستا بزرگترین پشتوانه حقوق هسته ای ،ملت غیور ایران است.
 وی با گرامیداشت چهلمین روز درگذشت این پدر سه شهید گرانقدر هشت سال دفاع مقدس افزود : جایگاه شهدا ، جایگاهی والایی است و جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف از جمله انرژی هسته ای با ایثارگری و قدرت ایمان خود از ارزش های انقلاب اسلامی وحقوق ملت ایران ،جانانه دفاع کرده اند.
در سفر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به شاهرود عملیات ساخت طرح استخر ذخیره آب در قلعه نوخرقان بخش بسطام شهرستان شاهرود با نام حاج ˈحسن میرکریمیˈ با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال آغاز شد.
سیدعلی میرکریمی اهل روستای ˈقلعه نو خرقانˈ شاهرود پدر این سه شهید ،دارنده نشان ملی ایثار بود. شهید سید محمود میرکریمی متولد سال 1341 در دهم اردیبهشت سال 1361 در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و فرزند دیگر این پدر والامقام ، روحانی شهید حجت الاسلام محسن میرکریمی نیز متولد سال 1345 در 29 اردیبهشت ماه سال 1365در منطقه قلاویزان به شهادت رسید وشهید سیدعلی اصغر میرکریمی فرزند دیگر این خانواده متولد1343در سوم اردیبهشت ماه سال 1361 در منطقه سردشت به شهادت رسید.  /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.