بجنورد/

آسفالت 102هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی کشورگفت: 102 هزار کیلومتر راه روستایی در کشورآسفالت شده است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سید حسین میر شفیع با بیان اینکه کل راه های روستایی کشور 152هزارکیلومتراست، اظهار داشت: در حال حاضر از این میزان 102 هزار کیلومتر آسفالت شده است.
وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات ملی راه روستایی در سال جاری باعث شده تا در استان های سردسیر همانند استان مشکلات بیشتری در رابطه با آسفالت راه های روستایی داشته باشیم.

میر شفیع خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده طی سال جاری می بایست مبلغ 230 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و 900 میلیارد تومان نیز به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران به این بخش تخصیص یابد که هنوز محقق نشده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش راه روستایی مبلغ 15 هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی گفت: در حال حاضر شاخص راه روستایی استان 12 تا 15 درصد پایین تر از سطح کشور است که با توجه به اینکه فصل کاری در این استان به دلیل سردسیر بودن کوتاه تر است امکان کار اجرایی کمتری در طول سال وجود دارد.
معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید تمهیدات ویژه ای برای استان اندیشیده شود، گفت :در سال جاری کمبود اعتبارات وجود دارد و هنوز اعتباری تخصیص نیافته که مشکلات استان بیشتر شده است.
وی افزود :با سفر مقام معظم رهبری به این استان ظرفیت های خوبی در این بخش به وجود آمده که هم اکنون پیمانکاران نیز مشغول به کار هستند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.