نائب رییس انجمن راه و ساختمان کشور، کنترل و اعمال دقیق تر متولیان امر صدور پروانه های ساختمانی در ساخت وسازهای عمرانی ومسکونی در کشور را مورد نیاز وتاکید جدید قرار داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، سیدمحمود حسینی در نخستین همایش استانی معماری و عمران در تالار اریکه آریایی آمل گفت: متاسفانه اکنون شمار ساخت وسازهای انجام شده وبدون رعایت موارد ایمنی و ضابطهای زیاد است وباید توسط دستگاه های متولی واجرایی کنترل ونیز در صورت مشاهد برخورد جدی شود.

وی افزود: برخی آمارهای ارائه شده نشان می دهد که شمار واحدهای آسیب دیده در کشور زیاد است که دلایل آن نیز زیاد و توسط مهندسان داخلی قابل برطرف شدن دارد.

نائب رییس انجمن راه و ساختمان کشور، ادامه داد: باید این فرهنگ در میان مهندسان وپیمانکاران ساخت وسازهای عمرانی در کشور ایجاد شود که واحدهای ساخته شده به لحاظ ایمینی دارای مقاومت ودام بالا باشد و در صورت بروز حوادث طبیعی وغیرطبیعی نیاز به تعمییرجزیی پیدا کند نه اینکه کل ساختمان دوباره بازسازی شود.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه اکنون بازسازی واحدهای مسکونی در ایران بیشتر از تعمییر آن است و این درحالی است که در برخی کشورهای پیشرفته این وضعیت معکوس است.

وی، سرمایه گذاری در بخش مسکن را از جمله بخش های توجیه پذیر و سود آور دانست وادامه داد: رونق این بخش، رونق اشتغال را به دنبال دارد و از همین رو تکلیف است که نظارت بر بخش ساختمان و مسکن از سوی متولیان امر بیشتر شود و نیز سازندگان این بخش با تعهد بالایشان به کیفیت و ماندگار آن نیز توجه جدی داشته باشند.

نائب رییس انجمن راه و ساختمان کشور گفت: ایران از کشورهایی است که همواره در خطرات ناشی از حوادث طبیعی شامل سیل وزلزله مواجه است و وجود ساختمانهای با ایده های نومهندسان جوان ورعایت معماری های اصولی می تواند در کاهش خسارتهای جانی ومالی به شهروندان کمک کند.

حسینی یادآورشد: ساخت‌وسازهای غیرمتعارف وخارج از ضوابط شهری ومهندسی از چالش های موجود در کشور است که مدیریت های شهری را از توسعه پایدار توسعه عقب خواهد کشاند./س

برچسب ها: امر ، کنترل ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.