فرماندار بیله سوار گفت: کشاورزان و زارعان شهرستان بیله سوار با تولید سالانه 200 هزار تن گندم مرغوب سعی در تأمین امنیت غذایی مردم استان اردبیل دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رسول زیبانژاد در جلسه کارگروه آب و خاک در بیله‌سوار با اشاره به اینکه ۴۰ درصد غلات استان اردبیل در شهرستان مرزی بیله‌سوار تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: کشاورزان این شهرستان با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن گندم مرغوب سعی در تأمین امنیت غذایی مردم استان دارند تا زمینه برای خوداتکایی و استقرار اقتصادی بیش از گذشته فراهم شود.

وی، کشاورزی را محور توسعه شهرستان بیله‌سوار و رفع مشکلات آن را یکی از اولویت‌های جدی توصیف کرد و افزود: این شهرستان در تأمین منابع آب بخش کشاورزی با مشکلی روبه‌رو نیست به طوری که در چند سال اخیر با توسعه آبیاری مدرن و قطره‌ای زمینه‌ای فراهم شده تا کشاورزان بتوانند به تولید بیشتر و مصرف بهینه آب اهتمامی جدی داشته باشند.

فرماندار بیله‌سوار به اجرای طرح‌های مختلف برای تأمین آب اراضی کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌هایی همچون راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت فشار دشت گلمعالی و اجرای طرح‌های زهکشی و بهره‌گیری از روش‌های آبیاری قطره‌ای و ثقلی زمینه‌ای را فراهم کرده تا ظرفیت تولید بخش کشاورزی افزایش یابد. با توسعه شبکه‌های آبیاری به ویژه تکمیل پایاب سد خداآفرین، اراضی بیشتری زیر کشت محصولات آبی می‌رود و تولید چندین برابر می‌شود.

زیبانژاد خاطرنشان کرد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی به نظر می‌رسد در کنار مدیریت اصولی و برنامه‌ریزی دقیق باید کارگروه آب و خاک و شورای حفاظت از منابع آب اقداماتی را انجام دهند تا تولید بیشتر و بهره‌وری واقعی اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: در کنار حمایت‌های مستمر از کشاورزان در ارتقای کمی و کیفی تولید در سال زراعی پیش رو تلاشمان بر این است تا با حمایت‌های همه‌جانبه و پرداخت تسهیلات به افزایش کشت پاییزه و شرایط مطلوب منطقه در تولید بیشتر کمک کنیم/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سالانه ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.