عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: دانشجویان برای تحقق آرمان‌های جنبش دانشگاهی در کنار هوشیاری سیاسی باید تلاش علمی خود را مضاعف کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مصطفی فضائلی با بیان اینکه لازمه تقویت آرمان‌های جنبش دانشجویی، تلاش علمی در کنار هوشیاری سیاسی است، اظهار داشت: دانشجویان در تمام شرایط حساس کشور همواره پیشگام بودند.


وی افزود: علت نامگذاری 16 آذرماه به عنوان روز دانشجو مربوط به اتفاقات بعد از کودتای 28 مردادماه سال 32 است؛ این کودتا که با حمایت دولت آمریکا و انگستان رخ داد به سرنگونی دولت مصدق منجر شد.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم خاطرنشان کرد: در 24 آبان‌ماه همان سال نیز با اعلام ورود نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا برای تبریک پیروزی در کودتا، اعتراضات دانشجویان شروع شد.

وی با بیان اینکه در روز 16 آذرماه با شدت گرفتن اعتراضات در دانشگاه تهران نیروهای مسلح وارد دانشکده فنی این دانشگاه شدند، عنوان کرد: درگیری دانشجویان و نیروهای مسلح به شهادت سه تن از دانشجویان منجر شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم در ادامه از این حادثه به‌ عنوان نمادی برای مبارزه با استبداد، استکبار و عاملی برای بنیاد نهادن جنبش دانشجویی یاد کرد و افزود: حادثه 16 آذرماه به الگویی در طول مبارزات علیه رژیم پهلوی تبدیل شد و بعد از 15 خردادماه سال 42، جنبش دانشجویی با تبعیت از امام خمینی (ره) راه خود را پیدا کرد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی دانشجویان با حادثه 16 آذرماه گفت: این اتفاق تنها محدود به شهادت سه تن از دانشجویان نیست زیرا کشور ما در طول حیات انقلاب اسلامی شهدای زیادی در مقابله با استکبار و دفاع مقدس تقدیم کرده است.

فضائلی با اشاره به پیشگام بودن دانشجویان در شناخت توطئه‌های دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: لازم است روحیه استکبارستیزی دانشجویان تقویت شود.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه مراسم روز دانشجو گفت: باید در این روز فلسفه وجودی، اهداف و آرمان‌های جنبش دانشجویی برای دانشجویان تبیین شود.

وی اظهار داشت: حادثه 16 آذرماه باید به عنوان نقطه عطف مبارزه با استکبار جهانی حفظ شود و تنها محدود به مسائل صنفی دانشجویان نباشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم گفت: فریاد حق‌طلبی دانشجو باید الهام‌بخش کشور در توطئه‌ها و زیاده‌طلبی قدرت‌های بزرگی که حاضر به رسمیت شناختن ملیت‌های دیگر نیستند، باشد.

وی افزود: مبارزه سیاسی دانشجویان زمانی می‌تواند به اهداف خود برسد که در سنگر علمی هم به وظایف خود عمل کنند.

فضائلی ادامه داد: با استقلال در حوزه فن‌آوری و قطع وابستگی از بیگانگان می‌توانیم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم با اشاره به ‌هوشیاری نسل جوان با هدایت‌های رهبری اظهار داشت: با تلاش و جدیت مضاعف در راستای خودکفایی در حوزه علم می‌توانیم در مقابل قدرت‌های بزرگ استوارتر از گذشته به راه خود ادامه دهیم.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی به هیچ جناح سیاسی وابسته نیست بلکه متعلق به تمام دانشجویانی است که در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند./س
برچسب ها: قم ، 16آذر ، روز ، دانشجو ، هوشیاری ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.