معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان ایمیدرو از تامین مالی طرحهای فولادی ایران از سوی یک شرکت چینی خبر داد.

مهدی کرباسیان هنگام دیدار از طرح یک میلیون تنی فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری افزود: پس از مذاکرات موفقیت آمیزی که با مدیر گروه MCC  چین داشتیم فرایند تامین مالی طرح های استانی فولاد هموار شده است.
وی افزود: هم اینک شرکت مذکور به عنوان تامین کننده مالی طرح های هفتگانه فولادی، همکاری های خود با ایران را از سرگرفته است.
کرباسیان افزود: حدود 20 روز پیش قرارداد تامین مالی این طرح ها منعقد شده و ما توانستیم با تخفیف مناسبی قرارداد را به مرحله اجرا درآوریم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ومدیرعامل سازمان ایمیدرو گفت: در این مذاکرات طرفین توافق کردند همکاری های MCC  تنها به تامین مالی طرح های استانی فولاد محدود نشود بلکه این شرکت در طرحهای دیگر بخش معدن و صنایع معدنی ایران مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشد.
مهدی کرباسیان یادآور شد: توافق جدید بین ایران و چین در گام نخست برای تزریق منابع مالی برای راه اندازی بخش آهن اسفنجی است.
وی افزود: با کمک بانک صنعت و معدن، نخستین گشایش اعتبار برای مراحل نهایی طرح فولاد سفید دشت در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
کرباسیان اظهار داشت: طرح های هفتگانه فولاد در استان های چهار محال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، کرمان و فارس قرار دارند و از دو بخش آهن اسفنجی و فولادسازی تشکیل شده اند.
به گفته وی، با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال 9 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان چهارمحال و بختیاری فراهم می شود.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت:
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ایمیدرو در سفر نیم روزی خود به استان چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند احداث و ساخت مجتمع فولاد این استان را دریافت کرد.
رحمان کرمی افزود: ساخت مجتمع فولاد سفید دشت در زمینی به مساحت 250 هکتار در سال 85 آغاز شده است.
به گفته وی، ظرفیت تولید سالانه این کارخانه در طرح اولیه 800 هزار تن شمش آهن و فولاد بود که به یک میلیون تن ارتقاء یافت.
مجتمع فولاد سفیددشت استان چهارمحال و بختیاری در 35 کیلومتری بروجن واقع است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.