وجه مشترک نظرات کارشناسان فوتبال در خصوص هم‌گروهي ايران با آرژانتين، نيجريه و بوسني اين است که تيم ملي کشورمان در گروه آساني قرار نگرفته‌ است.

افشین پیروانی پیشکسوت و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص هم‌گروهی تيم ملي فوتبال كشورمان در مقابل كشورهاي آرژانتين، نيجريه و بوسني در مسابقات جام جهانی برزیل 2014 اظهار داشت: به هر حال ما در هر گروهی که قرار می گرفتیم با مشکلات خاص خودش روبرو بودیم در این قرعه کشی قرعه های درآمده بیشتر به سود تیم هایی مثل کره و ژاپن بود تا ایران و استرالیا... به هر حال همه با هم باید دست به دست هم دهند تا تیم ملی با بهترین تدارک و بازی دوستانه و با بالاترین آمادگی راهی برزیل شود.  
 
وی در ادامه افزود: ما در این گروه کار آسانی را در پیش رو نخواهیم داشت آرژانتین خودش صاحب نام و صاحب سبک است و نیاز به توضیح ندارد.
 
 نیجریه دیگر تیم هم گروه ما قهرمان آفر‌یقا است، بو‌سنی نیز یک تیم اروپایی است که در مرحله مقدماتی بیشترین تعداد گل زده را داشته است اگر کمی منطقی به موضوع  پیش رو نگاه کنیم خواهیم دید که گروه آسانی نداریم و طبیعا کار ساده ای در پیش رو نخواهیم داشت.  
 
 این که ما بیاییم و بگوییم یک زمان بوسنی را شکست داده ایم مشکلی را حل نمی‌کند، گذشته ها گذشته و ما باید به فکر بازی های پیش رو باشیم در گروه ما تیم ضعیف وجود ندارد.  
 
پیروانی در ادامه اظهار داشت: به اعتقاد من کار سختی در پیش رو داریم و احتمال صعودمان به مرحله بعد زیاد نیست. این که برخی کارشناسان می‌آیند و گروه پیش رو را ساده تلقی می کنند سطح توقع جامعه بالا می رود و در صورت ناکامی روزگار سختی برای ملی پوشان و کادر فنی رقم خواهد خورد.  
 
گروه پیش روی ما به هیچ وجه گروه آسانی نیست ولی امیدواریم با همت ملی پوشان و اتفاقات غیر قابل پیش بینی فوتبال بتوانیم به دور بعد این مسابقات صعود کنیم.  
 
وی در پایان در واکنش به صحبت های مطرح شده و حواشی پیش آمده در قبال رویارویی مسی و بیگ زاده خاطر نشان کرد: مهار لیونل مسی کار یک نفر نیست ، بیگ زاده از بازیکنان خوب فوتبال ماست ولی امیدوارم در روز بازی با آرژانتین تیم ملی ما از آمادگی بالا برخوردار باشد تا بتوانیم نتیجه دلخواه را از این مسابقه کسب کنیم.  
 
گفتنی است، تیم ملی فوتبال کشورمان برای جام جهانی برزیل در گروه F این مسابقات با تیمهای آرژانتین،‌ نیجریه و بوسنی هم گروه شده است.




**کلهر: هم‌گروهی با آرژانتین باعث افزایش انگیزه ملی پوشان/ تیم ملی قابلیت حضور در مرحله بعد جام جهانی را دارد


محمود کلهر، کارشناس فوتبال کشورمان نيز در ادامه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هم گروهی تیم ملی ایران با آرژانتین انگیزه بازیکنان تیم ملی را بالا می‌برد و این باعث می‌شود که مسئولان تیم ملی تدارک بهتری برای جام جهانی ببینند.  
 
کلهر در ادامه اظهار داشت: حضور آرژانتین در گروه F  به تیم ملی کمک می کند تدابیر بهتری برای موفقیت در جام جهانی بیا‌ندیشند.  
 
کارشناس فوتبال عنوان کرد: مسئولان فوتبال باید تدارک مناسب برای تیم ملی فوتبال در نظر بگیرند و در شان تیم ملی بازی‌های تدارکاتی برگزار کنند تا حریف دست و پا بسته ای مقابل تیم ‌های فوتبال آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین نباشیم.  
 
وی در ادامه تصريح کرد: تیم بوسنی هرزگوین با اینکه نخستین حضورش در جام جهانی است اما بازیکنان این تیم از انگیزه بالایی برای حضور مقتدرانه در جام جهانی دارند.  
 
کلهر توضیح داد: به نظرم ما مقابل تیم های بزرگ به مراتب بازی های بهتری انجام می دهیم و مسئولان فوتبال باید برنامه های کی روش را به نحو احسن انجام دهند تیم ملی با تمام قوا به  مصاف حریفانش برود.  
 
کارشناس فوتبال درباره احتمال حضور تیم  ملی ایران به مرحله بعد جام جهانی گفت: تیم ملی  فوتبال ایران توانایی و قابلیت حضور در مرحله جام جهانی را دارد و شرطی که مسئولان امکانات لازم را دراختیار تیم ملی قرار دهند.  
 
کلهر در پي ارائه راه حلي براي بازي بهتر در برابر هم‌گروهي‌هاي تيم ملي کشورمان عنوان کرد: اگر تیم ملی ایران بتواند بوسنی و هرزگوین را شکست دهد و با نیجریه مساوی کند و باخت ضعیفی مقابل آرژانتین داشته باشد آن وقت تیم ملی به مرحله بعد جام جهانی 2014 برزیل صعودمی‌کند.  
 
وی درباره بازی تدارکاتی با تیمهای بزرگ بیان کرد: به هر حال مسئولان فوتبال باید بازیهای تدارکاتی برای تیم  ملی در نظر بگیرند که نحوه بازیشان نزدیک به تیمهای هم گروه ایران باشد.  
بازی تدارکاتی با تیم ملی سوئد، پاراگوئه و مکزیک که بازیشان نزدیک به تیمهای هم گروه ایران است محک خوبی برای تیم ملی می تواند باشد.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری بازی تدارکاتی با تیمهای بزرگ باعث برطرف شدن نقاط ضعف تیم ملی می شود و انگیزه ملی پوشان را برای به دست آوردن نتیجه قابل قبول مقابل حریفانش  را بالا می برد.  
 
کلهر در پایان خاطر نشان کرد: تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان موثری همچون اشکان دژآگه ، قوچان نژاد و جهانبخش را دارد . این بازیکنان می‌توانند مقابل تیمهای بزرگی همچون آرژانتین خوب بازی کنند و تیم ملی ایران هم نمی تواند شگفتی ساز این رقابتها شود.


 
**محرمی: بوسنی را نباید دست کم گرفت/شانس صعودمان 50 درصد است
 
مجتبی محرمی، پیشکسوت فوتبال کشورمان نيز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص قرعه‌کشی جام جهانی و هم‌گروه‌های تیم ملی کشورمان در گروه F این مسابقات نیز اظهار داشت: به اعتقاد من قرعه‌ بدست آمده قرعه خوبی است و ما در گروه خوب و متعادلی قرار داریم. ما در این گروه با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوبین هم‌گروه شده‌ایم که گروه متعادلی به نظر می‌آید.  
 
یکی از تیم‌های گروه ما بوسنی است و ما به هیچ‌وجه نباید این تیم را دست کم بگریم و دلمان را خوش کنیم که با بوسنی هم‌گروه شده‌ایم. دیگر تیم‌ هم‌گروه نیجریه قهرمان آفریقا است که همواره تیمی خوب و منسجم را داشته است. به عقیده من ما باید آرژانتین را در این گروه از جمع تیم‌ها جدا کنیم.  
 
محرمی در پاسخ به این سوال که آیا ما در مقابل آرژانتین از پیش باخته‌ایم نیز تصريح کرد: به هیچ وجه ما در مقابل این تیم از پیش باخته نیستیم و ملی پوشان ما می‌توانند با آمادگی بالا و تدبیر نتیجه مطلوب و مدنظر را کسب کنند.  
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: با قرعه بدست آمده و شرایط تیم ملی به نظر من شانس ما برای صعود 50 درصد است ولی در کل امیدوارم مسئولان تدارکات لازم را فراهم کنند تا بتوانیم با تلاش بچه‌ها به دور بعد این مسابقات صعود کنیم.  
 
گفتنی است تیم ملی کشورمان برای شرکت در مسابقات جام جهانی برزیل در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم‌گروه شده است.
 


**خرمگاه: مهار کردن مسی دغدغه اصلی تیم ملی ایران است
 
محمد خرمگاه، کارشناس فوتبال کشورمان نيز با اظهارنظراتي در رابطه با بازي ايران در جام‌جهاني در مقابل هم‌گروهي‌هاي خود به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همگروهی با تیم بزرگی همچون آرژانتین با برزیل در قرعه‌کشی جام جهانی 2014 انتظار می‌ رفت و غیر طبیعی نبود.  
 
وی ادامه داد: تیم فوتبال نیجریه هم که در گروه ما قرار دارد از تیم‌هایی است که همیشه زمانی که در جام جهانی حضور دارد نشان داده که تیم بسیار قدرتمندی است.  
 
وی افزود: ما نمی‌توانیم از حالا بگوییم که از این گروه صعود می‌کنیم اما باید با برنامه‌ریزی دقیق در این زمان باقی مانده شرایط خوبی را در جام جهانی 2014 برزیل برای تیم ملی کشورمان ایجاد کنیم.  
 
کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص صحبت‌های کی‌روش مبنی براینکه صعود از این گروه توهم است اظهار داشت: کی‌روش مربی حرفه‌ای است و از روی عقل این حرف را زده است همانطور که می‌دانیم تیم فوتبال نیجریه بسیار قوی است و قدرت بدنی بالایی دارد و تیم فوتبال آرژانتین هم که برای همه شناخته شده است و این تیم از لحاظ فنی و تاکتیکی بسیار قوی است. اما کی‌روش را برای روزهای سخت به ایران آورده‌ایم و همانطور که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی انتظار صعود نداشتیم سه بازی را پیروز شدیم.  
 
خرمگاه در مورد چگونگی مهار کردن مسی بیان داشت: در حال حاضر مهار کردن مسی دغدغه همه شده است بالاخره برای مقابله با این بازیکن باید فکری کنیم. مسی هم فوتبالیست است، درست است که مهار کردن این بازیکن برای سخت‌ترین دفاع‌ها هم مشکل و گاهی اوقات هم نشدنی است اما ما ایرانی‌ها مرد روزهای سختی هستیم، باید نشان دهیم که مقابل مسی هم می‌توانیم بازی کنیم همانطور که در جام جهانی 2000 با تیم پرتغال و بازیکنی همچون کریستیانو رونالدو بازی کردیم.  
 
وی درباره برنامه‌های تیم ملی ایران برای موفقیت در جام جهانی 2014 برزیل گفت: ما باید در این زمان باقی مانده برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. باید بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم و برای بازی‌ها تدارکاتی تیم‌هایی را انتخاب کنیم همانند تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگووین باشند تا از لحاظ بدنسازی و قوای جسمانی سطح خود را بالا ببریم.  
 
خرمگاه در پایان خاطرنشان کرد: ما باید قبول کنیم از لحاظ فنی در یک سطح نیستیم اما از لحاظ بدنی هستیم و باید با برگزاری بازی‌های تدارکاتی شبیه‌سازی شده کیفیت فنی بازیکنان را بالاتر ببریم و بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم تا در جام جهانی 2014 برزیل به گونه‌ای نتیجه نگیریم که هواداران و تیم‌های فوتبال کشورهای دیگر بگویند به دلیل اینکه مقابل چنین تیم‌هایی تا به حال بازی نکرده‌ایم به این صورت نتیجه گرفته‌ایم.

ماهینی: حریفان سختی در جام جهانی داریم

ماهینی بازیکن پرسپولیس تهران اظهار داشت: کار تیم ما زیاد آسان نیست، حریفان سختی داریم و همه چیز در زمین بازی تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتی می‌توانیم صعود کنیم که این تیم را از هر لحاظ حمایت کرده باشیم.

 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار