رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: مجوز عملیات احداث دو باب سردخانه پیشرفته اتمسفری در استان اردبیل صادر شد.

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 14 سردخانه میوه و محصولات سردرختی در استان اردبیل وجود دارد که ظرفیت ذخیره‌سازی 57 هزار تن محصولات متنوع را در بخش باغات دارد.

وی گفت: 80 درصد این سردخانه‌ها در سه سال اخیر مجوز گرفته و تأسیس شده‌اند که در کنار آن عملیات احداث دو باب سردخانه اتمسفری نیز در این استان در حال انجام است تا در نگهداری میوه‌های فسادپذیر نظیر شلیل، گیلاس و زردآلو بتوانیم از ظرفیت این سردخانه‌ها استفاده کنیم.

عبدایمانی با بیان اینکه 50 درصد کارخانجات تولید آب‌میوه در استان از کنسانتره وارداتی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما مجوزهای لازم را به کارخانجات تولید و فرآوری محصولات باغی داده‌ایم اما بسیاری از آنها یا تعطیل شدند و یا با کمترین ظرفیت و وارد کردن کنسانتره‌ها فعالیت کرده و اقدام به تولید می‌کنند.

وی فعال بودن پنج واحد تولید آب‌میوه و کنسانتره را در پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نمین و خلخال یادآور شد و بیان کرد: ظرفیت این کارخانجات نیز بیش از 50 تن است که برخی از آنها با کمترین ظرفیت فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از تولید 300 هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان خبر داد و گفت: ما در شهرهای مختلف به ویژه مشگین‌شهر، کوثر، خلخال و نمین شاهد تولید بیشترین محصولات باغی هستیم.

عبدایمانی افزود: امسال برای توسعه باغات بیش از 403 میلیون ریال و برای اصلاح باغات نیز 125 میلیون ریال هزینه کرده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: ‌براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح توسعه باغات در سال آینده به یک‌هزار و 692 هکتار افزایش یابد.

عبدایمانی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ هر چند در حال حاضر 14 هزار و 770 تن انواع محصولات سردرختی در سردخانه‌ها انبار شده ولی با وجود این به دلیل سرمازدگی دیررس بهاره نسبت به سال گذشته 16 هزار تن کاهش عملکرد در انواع محصولات سردرختی را شاهد بودیم/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.