اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته که اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي خاورمیانه محسوب می شود ، اواسط بهمن ماه امسال با حضور ده ها شرکت،کارخانه و واحد های بزرگ تولیدی داخلی و خارجی، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته؛ در این نمایشگاه که از 17 تا 20 بهمن ماه برگزار می شود،واحدهای صنعتی و خدماتی مفتولي مطرح داخلی و خارجی ؛نوین ترین و جدیدترین تولیدات ، تجهیزات و خدمات این صنعت پایه و زیربنائی را عرضه و به نمایش خواهند گذاشت .

در اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي؛انواع سيم و كابل با کاربری های مختلف برق و مخابرات ، انواع دستگاهها ، تجهیزات و ماشين آلات توليد سيم و كابل ، انواع مواد خام اوليه (آلومينيم، مس، سيم فولادي و ...)، ابزارهاي توليد، مواد عايق و روكش، انواع مفتول، انواع پروفیل و دیگر صنایع مرتبط با این حوزه عرضه و به نمایش عموم گذاشته می شود.

در اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته علاوه بر ایران ، کشورهای ؛بلژیک، چین، آلمان ، ترکیه، تایوان و هند نیز حضوردارند ضمن اینکه تا روزهای آینده ، حضور چند کشور دیگر نیز قطعی خواهد شد .

معرفی خلاقیت‌ ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل صنایع مفتولی کشور ، شناسایی و معرفی مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود در این صنعت ، جلب حمایت سازمان های دولتی و خصوصی از این صنعت ، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری،اشتغال زایی و کارآفرینی،آشنایی دست اندرکاران با محصولات،نوآوری ها و پیشرفت های صنایع مفتولی روز دنیا و ایجاد زمینه رقابت سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقاء کیفیت تولیدات ؛ مهمترین اهداف برگزاری اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته است.

اوکراین ،روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه و انگلستان ؛کشورهائی هستند که در آنها نمایشگاههای بین المللی صنایع مفتولی برگزار می شود اما در منطقه خاورمیانه، برای نخستین بار است که نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی برگزار می شود و برگزاری این نمایشگاه در جمهوری اسلامی ایران،نشانده رشد و توسعه این صنعت در کشورمان است .

براساس اطلاعات موجود ،‌ میزان ذخایر مس دنیا برابر 470 میلیون تن برآورد شده که ایران با داشتن بالغ بر 14 میلیون تن مس خالص ، بیش از 3 درصد از این ذخایر را به خود اختصاص داده است . بنابراین از نظر ذخایر مس ، ایران رتبه دوازدهم دنیا و چهارم آسیا را دارد . در زمینه آلومینیوم نیز مقدار شمش تولیدی دنیا حدود 37 میلیون تن بوده که سهم ایران حدود 500 هزار تن است .

کشورهای ترکیه ، بحرین و عربستان از نظر تکنولوژی و سرمایه گذاری رقیب جدی صنعت سیم و کابل کشور ما در منطقه محسوب می شوند

مدیر اجرائی اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد وگفت : صنايع مرتبط با سيم وكابل و صنايع مفتولي،يكي از مهمترين صنايع پايين دستي صنعت فولاد، مس و آلومينيم محسوب می شود .

علی شالباف افزود: رشد روز افزون صنعت برق، الكترونيك، مخابرات و همچنين توسعه شبكه هاي مرتبط با اين صنايع موجب شده تا در دنيا و همچنين ايران ، بازار محصولات این صنعت ، هر روز افزایش یابد.

وی اضافه کرد : وجود ذخاير و معادن بزرگ مس و همچنین توسعه صنعت فولاد و آلومينيم در جمهوری اسلامی ایران ، زير ساخت هاي هستند که کشورمان را به يكي از سازندگان مهم و مطرح منطقه در عرصه صنعت سيم و كابل و صنايع مفتولي تبدیل کرده است .

شالباف گفت : هر چند صنعت مفتولی کشور در عرصه تجارت و همچنین ورود محصولات مشابه خارجي ، با مشكلاتي مواجه شده ، اما كيفيت و ظرفيت توليد مناسب این صنعت ، امكان مطرح شدن صنعت سيم و كابل و صنايع مفتولي ایران را در عرصه بازارهاي جهاني فراهم کرده است.

شالباف تاکید کرد : برگزاری اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته ، فرصتی است که ضمن نشان دادن پتانسيل هاي بالای این صنعت در ایران ،زمينه معرفي محصولات این صنعت را نیز برای کشور ، فراهم خواهد کرد .

مدیر اجرائی اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و كابل، پروفيل و ماشین آلات وابسته افزود:این نمایشگاه به همت سازمان توسعه تجارت ایران،شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سندیکای پروفیل و لوله های فولادی ایران، سندیکای صنعت برق، انجمن صنایع همگن سیم و کابل و سایر انجمن ها و تشکلهای مربوطه برگزار می شود

برچسب ها: نمایشگاه ، صنایع ، مفتولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار