عضو هیئت علمی جامعةالزهرا گفت: شهادت حضرت رقیه (س) سبب شد پایه‌های حکومت بنی‌امیه به لرزه درآید که این امر مکملی برای سخنرانی‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، معصومه ظهیری ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: در اوایل ماه صفر ورود کاروان به شام اتفاق افتاد که بیشتر مصیبت‌ها و آزارها نیز مربوط به این دوره است.


وی با بیان اینکه اوج آزار و اذیت حکومت بنی‌امیه اوایل ماه صفر و هنگام ورود کاروان به شام روی داد گفت: شهادت حضرت رقیه (س) به عنوان آیه و نشانه‌ای است که پیام‌رسانی، صبر و مقاومت اهل بیت (ع) در دوران اسارت ثمرات خود را خواهد داشت.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا عنوان داشت: در زمان ورود کاروان اسرا به شام، گریه‌ها و ناله‌های دختر سه ساله اباعبدالله الحسین (ع) فضا را به حدی دگرگون کرد که حتی نگهبانان هم متاثر شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهادت حضرت رقیه (س) سبب شد پایه‌های حکومت بنی امیه به لرزه درآید که این امر مکملی برای سخنرانی‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود.

ظهیری عنوان داشت: اکنون مزار این نازدانه اباعبدالله (ع) برای همیشه زیارتگاه و محل تجمع عاشقان است و پیام مظلومیت اهل بیت (ع) را منتقل می‌کند.

وی یادآور شد: حضرت رقیه (س) در آن دوران، سن پایینی داشت ولی شدت شقاوت دشمن و آسیب‌رسانی به او علامت سوالی در ذهن‌ها ایجاد کرد که خود سبب واقع‌نگری و روایتگری در جامعه می‌شد.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا خاطرنشان کرد: همه کسانی که بر سر مزار این دختر امام حسین (ع) می‌آمدند از حکومت بنی‌امیه و غاصبان ولایت و امامت انزجار پیدا می‌‌کردند و به این وسیله حقانیت امامت اثبات می‌شد.

وی عنوان داشت: اختلافاتی که در زمینه حضرت رقیه (س) وجود دارد بیشتر در زمینه سن و مشخصات ایشان است ولی در اصل واقعه، اختلاف چندانی وجود ندارد./س
برچسب ها: قم ، شهادت ، حضرت ، رقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.