يک فروند هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين ترکيه اندکي پس از پرواز در جنوب شرق اين کشور سقوط کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رسمی مصر ؛‌ محل سقوط اين هواپيما که «سيمرغ» نام دارد در روستاي آکيز تپه  در جنوب شرق ترکيه عنوان شد و آمده است هواپيما از پايگاه هوايي شهر باتمان براي پرواز آزمايشي برخاسته بود ولي اندکي پس از برخاستن سقوط کرد و پس از سقوط آتش گرفت. هنوز دليل سقوط اين هواپيما مشخص نشده است.

شبکه تلويزيوني ان تي وي ترکيه در خبر روز شنبه به نقل از شرکت هواپيمايي و صنايع فضايي ترکيه که شرکت سازنده اين هواپيماست اعلام کرد از نيمه دوم سال 2013 مراحل آزمايشي  هواپيماي سيمرغ آغاز شده است اما با توجه به بروز اين حادثه  مهندسان شرکت بررسي هاي فني خود را انجام مي دهند تا دليل سقوط هواپيما را مشخص کنند. اين دومين حادثه سقوط هواپيماي سيمرغ ترکيه است.

در دوم اکتبر سال 2010 نيز يک فروند ازاين نوع هواپيماي جاسوسي در ترکيه سقوط کرده بود. يکي از ارگان هاي وابسته به ارتش ترکيه موسوم به موسسه مشورتي صنايع نظامي با عقد قراردادي ده فروند هواپيماي سيمرغ را از شرکت سازنده در ترکيه خريداري کرده است و قرار است بخشي از اين هواپيماها در سال 2016 و بخش ديگر در سال 2018 تحويل داده شود در نتيجه مراحل آزمايش هواپيما در پايگاه هوايي باتمان ادامه دارد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار