رئیس شورای عالی استانها گفت: امنیت معنوی و روحی و روانی در کنار امنیت نظامی اضلاع سازنده شهری امن محسوب می شوند.

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت:آیات قرآن کریم دستورات و راهنمایی هایی همیشگی را برای مسلمان در قرن های مختلف دارد که تنها به زمان پیامبرگرامی اسلام و ائمه معصومین (ع)اختصاص نداشت و اهمیت شهر امن در آیات قرآن مجید آمده است.

وی با اشاره به خصوصیات شهرهای امن تصریح کرد :امنیت پلیسی و نظامی تنها یکی از اضلاع برقراری امنیت در شهرها تلقی می شود و با وجود لزوم برخورداری مردم در قالب شهر های امن از امنیت روحی و روانی و معنوی امنیت نظامی به تنهایی برای رسیدن به شهر امن به معنای واقعی کافی نیست.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه این مطلب اضافه کرد :شهرهای به اصطلاح امنی با برخورداری از امنیت اجتماعی و پلیسی و به ویژه در بخش زیبایی و طراوت و سبزی در حوزه بهره مندی از فضای سبز دیدنی در دنیا وجود دارد .

دکتر چمران در خاتمه باتاکید براهمیت امنیت معنوی در ترسیم شهرهای امن اظهارداشت : ولی به دلیل نبود امنیت معنوی و روحی و روانی نمی توان اینگونه شهر ها را در دنیا جزء شهرهای امن به شمار آورددر مجموع امنیت معنوی و روحی و روانی در کنار امنیت نظامی اضلاع سازنده شهری امن محسوب می شوند./س


برچسب ها: روحی ، روانی ، امنیت ، نظامی ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.