موزه هنرهای معاصر تهران نقش تعیین کننده‌ای در یادآوری دوباره مفاخر هنری ایران دارد.

مجتبی نصرتی، از هنرمندان نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره نقش موزه هنرهای معاصر تهران در یادآوری مفاخر ایران گفت:  در بین مراکز هنری که در کشورمان وجود دارد، موزه هنرهای معاصر تهران یکی از مهمترین مراکز است.
 
وی افزود: جایگاه موزه معاصر نسبت به دیگر مراکز متفاوت است چرا که این مرکز هنری جزء 10 موزه برتر جهان محسوب می‌شود یعنی این موزه در سطح جهانی به خوبی شناخته شده است.
 
نصرتی اظهار داشت: بسیاری از آثار موجود در گنجینه موزه معاصر که مربوط به هنرمندان بزرگ جهان است با درخواست مدیران موزه‌های جهان برای امانت سپاری روبه‌رو است.
 
این نقاش بیان کرد: جایگاه ویژه این موزه می‌تواند در زمینه یادآوری هنرمندان برجسته ایران که جزء مفاخر کشورمان هستند و در حال حاضر در مطبوعات به خلق اثر می‌پردازند یا شاید دیگر توان طراحی را نداشته باشند، بسیار تعیین کننده است.
 
وی با تاکید بر اینکه این یادآوری در سطح جهانی موثر است گفت: قطعا وقتی هنرمند بزرگ ایرانی از سوی موزه معاصر تهران بار دیگر معرفی می‌شود می‌تواند در سطح بین‌الملل و جهانی نیز مرور شود.
 
نصرتی خاطر نشان کرد: در حقیقت توجه و مرور دوباره بر آثار مفاخر هنری ایران که تعدادشان خیلی زیاد هم نیست می‌تواند جز یکی از برنامه‌های اصلی موزه معاصر تهران قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار