بر اساس گزارش‌ها، بحران خدمات درماني در يونان، جان هزاران بيمار را در اين کشور به مخاطره افکنده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، اتحاديه پزشکان يونان اعلام کرد هر ساله حدود ۵ هزار بيمار به دليل نداشتن بيمه درماني جان خود را از دست مي‌دهند و بسياري از يوناني‌ها به دليل اينکه متوسط دريافت ماهانه آن‌ها چيزي حدود ۶۰۰ يورو است، توانايي خريد دارو ندارند.

يونان که در کانون بحران بدهي منطقه اروپا قرار دارد، ششمين سال رکود اقتصادي را تجربه مي‌کند.

دولت يونان براي مقابله با بحران اقتصادي اين کشور به سياست رياضتي از جمله اخراج شمار زيادي از کارکنان دولتي متوسل شده است.

بنابر اطلاعات درمانگاه‌هاي خيريه يونان، شمار بيماران سرطاني که براي مداوا به درمانگاه‌هاي خيريه مراجعه مي‌کنند، رو به افزايش است.

"گيورگوس ويکساس"، مدير درمانگاه تامين اجتماعي آتن گفت: روشن است که عوامل روحي از جمله از دست دادن شغل و يا بيمه درماني، در تغيير سبک زندگي مردم تاثير جدي داشته است.

ميليون‌ها نفر در يونان از دسترسي به مراکز درماني و يا مداواي دارويي محروم هستند، اين درحالي است که حدود سه ميليون نفر به دليل شکست در کسب و کار و از دست دادن شغل، بيمه خود را از دست خواهند داد.

بنابر آمارهايي که سازمان بهداشت جهاني (WHO)منتشر کرده است، حدود نيمي از يوناني‌ها به شکلي خودخواسته خود را به ويروس ايدز مبتلا کرده‌اند تا بتوانند از ۷۰۰ يورو کمکي که مبتلايان به ايدز ماهانه دريافت مي‌کنند، بهره مند شوند و همچنين سريع‌تر از برنامه‌هاي جايگزيني دارو استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یونان ، بحران ، درمانی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار