یکی از رهبران برجسته جبهه خلق برای آزادی فلسطین از استعفای "عبدالرحیم ملوح" معاون دبیرکل این حزب با هدف نوسازی در آن خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "جمیل مجدلاوی" عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در همایشی که به مناسبت شصت و چهارمین سال تاسیس این گروه در میدان الکتیبه در غرب شهر غزه برگزار شده بود گفت: « تعدادی از دوستان مسئول در جبهه خلق برای آزادی فلسطین از سمت های خود در سطح رهبری این گروه کناره گیری کردند. ما به این عزیزان افتخار می کنیم و کناره گیری آنان از سمت هایشان تبلور واقعی دموکراسی است و با هدف نوسازی و دمیدن جان تازه و جدیدی به شاکله جبهه خلق است.»
"مجدلاوی" افزود علاوه بر ملوح ، یونس الجرو و عبدالعزیز ابو القرایا از رهبران برجسته جبهه خلق برای آزادی فلسطین از سمت های خود کناره گیری کردند.
وی در همین حال پایان اختلاف فلسطینی را خواستار شد و از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست دولت وفاق ملی تشکیل و دستور آن را صادر کند. همچنین دستور اجرای انتخابات پارلمانی را برای تشکیل دولت فلسطین ظرف شش ماه آینده صادر کند.
این عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار داشت اختلاف میان گروه های فلسطینی فاجعه بار است و تبعات و پیامدهای منفی آن همچنان بر فلسطین و فلسطینیان تاثیر می گذارد.
"مجدلاوی" تاکید کرد مقاومت فلسطین ( مسلحانه یا مسالمت آمیز ) علیه توطئه های رژیم اشغالگر فلسطین بسیار ضعیف تر از چیزی است که باید باشد و بسیار کم تر از حد توان ماست.
وی خاطرنشان کرد اختلاف میان گروه های فلسطینی ضعفی را به ضعف های موجود اضافه می کند و توازن قدرت را به سود رژیم صهیونیستی رقم می زند.
به گفته وی ، گزینه جایگزین مذاکرات کنونی و سیاست های مرتبط با آن ادامه مقاومت در انواع مختلف و درخواست برای تشکیل کنفرانس بین المللی به منظور اجرای قطعنامه های قانونی بین المللی است.
"مجدلاوی" با اشاره به بحرانی شدن روابط حماس با مصر از مقامات این جنبش خواست در برخی از سیاست های خود که به حل مشکلات مردم غزه کمک می کند تجدید نظر کند.
این مقام فلسطینی در همین حال افزود: « البته ما بر این باوریم که برخی از مراکز خبری و اطلاع رسانی مصر در خصوص اتهامات وارده به جنبش حماس مبالغه کرده اند.»
جبهه خلق برای آزادی فلسطین دومین گروه بزرگ تشکیل دهنده سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) که محمود عباس ریاست کمیته اجرایی آن را بر عهده دارد است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار