رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظهور نژادپرستی فاشیستی مدرن در سیمای رژیم صهیونیستی کلید پیروزی مقاومت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه (17 آذر) با تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذرماه روز دانشجو و سالروز قیام دانشجویان و شهادت تعدادی از دانشجویان را گرامی می‌داریم.
 
وی افزود: در سال‌های خفقان پهلوی صغیر که با کودتای آمریکا در ایران عملا همه جریان‌های ملی_ مذهبی به نحوی سرکوب و منزوی شده بودند، این حرکت غیرتمندانه دانشجویان در مقابل آمریکا و استعمار و استبداد تحرکی جدید در شرایط یخ زده داخلی ایجاد کرد.
 
لاریجانی تاکید کرد: همچنین این حرکت به نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا فهماند با کودتای آمریکایی در ایران مبارزه با استبداد را به مبارزه با استبداد وابسته به استعمار آمریکا بدل کرده است.
 
وی گفت: حرکت 16 آذر گرچه خونی شد، اما توانست رنگ جهادی را در طول مبارزه دانشجویی تا پیروزی انقلاب اسلامی حفظ کند و عملا تذکر مجاهدانه استقلال طلبانه و ضد استعماری و ضد استکباری به عنوان جوهر حرکت دانشجویی در کشور نهادینه شود.
 
رئیس قوه مقننه مجددا تاکید کرد: یاد شهدای دانشجو را گرامی می‌داریم و به دانشجویان عزیز این روز عزت آفرین را تبریک عرض می‌کنیم.
 
لاریجانی در بخش دوم سخنان خود به درگذشت نلسون ماندلا اشاره کرد و  گفت: رحلت مبارز مشهور، نلسون ماندلا را تسلیت عرض می‌کنیم، او که سال‌ها با حکومت نژادپرست آفریقای جنوبی مبارزه کرد و با ساماندهی مبارزان به افشاگری علیه این حکومت در سطح بین‌المللی پرداخت.
 
وی افزود: اگرچه ماندلا سه دهه زندان پرمشقت را تحمل کرد اما در نهایت مقاومت آنان نهضت ضد آپارتاید را به پیروزی رساند.
 
رئیس مجلس افزود: ملت ایران و انقلاب اسلامی مستمرا از حرکت نلسون ماندلا حمایت کردند و آزادی آنان از زندان و پیروزی بر نژادپرستان و بدست گرفتن حکومت در آینده ملت ایران نیز پیروزی بزرگ محسوب شد.
 
وی ادامه داد: یکی از تعصب آورترین حوادث قرن اخیر حکومت نژادپرست آفریقای جنوبی بود و تاسف‌بارتر حمایت غرب از این وحشی‌گری مدرن بود که جز با مقاومت و مقابله و ایستادگی، غرب حاضر به تعیین موضع و دست کشیدن از جنایات خود نشد.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور یادآور شد: این درس بزرگ را نباید فراموش کرد که فاصله زمانی ما با این جنایت بزرگ زیاد نیست، چند دهه بیش فاصله نداریم، همین غرب که روزانه میلیون‌ها بار از حقوق بشر و برابری حرف می‌زند و سازمان ملل برای حفظ حقوق انسان‌ها تصویب می‌کند از یک حکومت جنایتکار ده‌ها بار حمایت کرد و فقط زمانی عقب نشینی کرد که نیروهای مقاومت مقابل آنها ایستادند و غرب چاره‌ای جز تغییر موضع نداشت.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز تاریخ مجددا تکرار شده است و به قول ما مارکس ابتدا به صورت تراژیک و سپس به صورت کمدی چند دهه رژیم صهیونیستی رفتار خشن‌تر از رژیم نژادپرست در افریقای جنوبی را نسبت به فلسطینی‌ها اعمال کرده است و نه تنها خشونت و زندان نسبت به فلسطینی‌ها انجام می‌دهد بلکه بارها فلسطینی‌ها را قتل عام کرده و این مظلومان تاریخ را بیش از 6 دهه از سرزمین‌های مادری اخراج کرده است.
 
وی تاکید کرد: نژادپرستی فاشیستی مدرن در سیمای رژیم صهیونیستی ظهور یافته است.
 
نماینده قم افزود: اتفاقا می‌بینیم غرب و آمریکا خود را سال‌ها مدیون رژیم صهیونیستی کرده‌اند و به صورت همه جانبه از آنها حمایت می‌کنند و این کمدی مضحک با همان قیافه مسخره حمایت از حقوق انسان‌ها تکرار شده است.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور افزود: امروز قهرمانان مبارزه جدید ضد نژادپرستانه علیه صهیونیست‌ها مجاهدانی هستند که در حزب الله و حماس و جهاد می‌توان آنها را یافت که رهبرانی همچون سیدحسن نصرالله دارند.
 
وی افزود: آنها آموخته‌اند که غرب جز با مقاومت، حقوق فلسطینی‌ها را نمی‌دهد.
 
دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی کشور تصریح کرد: دلخوش کردن به رفت و آمدهای دیپلماتیک و مانورهای آنها جز فرسایش عمر و نیرو ثمره‌ای ندارد.  
 
وی تاکید کرد: ‌آنها یافته اند که کلید پیروزی در مقاومت است و این همان کاری بود که نلسون ماندلا در مبارزات خود آنها را یافته و به آنها عمل کرده است.
 
لاریجانی تاکید کرد: شهادت حاج حسام یکی از فرماندهان حزب الله که اخیرا به شهادت رسید چنین مقاومتی در مقابل صهیونیست‌ها بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس یاد آن مبارز نستوه را گرامی می‌دارد و یاد نلسون ماندلار را به عنوان یک مبارزه قهرمان گرامی داشته و به اعضای پارلمان آفریقای جنوبی تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار