شهردار منطقه 9 تهران از طرح مطالعاتی بازنگری تابلوهای هدایت مسیر و علائم راهنمایی ورانندگی شبکه معابر فرودگاه مهرآباد در قالب ساماندهی علائم ترافیکی خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید علیرضا حسینی در خصوص سهولت تردد مسافران فرودگاه مهرآباد اظهارکرد: با توجه به اهمیت این فرودگاه در کشور می بایست ظرفیت لازم برای جا به جایی مسافران باشیم ولازم است تا اطلاع رسانی کاملی از لحاظ تابلوهای هدایت مسیر برای شبکه معابر فرودگاه در نظر گرفته شود.

وی تصریح  کرد: فرودگاه مهرآباد از نقاط اصلی جذب وتولید سفربوده وانواع این سفرها با اهداف مختلفی نظیر سفرهایی که جهت استقبال از مسافرین و همچنین بدرقه آنان و... انجام  ومباحث ترافیکی برای هرکاری به صورت ویژه بررسی شده است.

حسینی افزود: علائم افقی، عمودی و چراغ‌های راهنمایی مسیر مهم‌ترین واصلی ترین ابزارهای اطلاع رسانی به کاربران راه وبه عنوان ابزار کنترل ترافیک وبه منظور حرکت منظم و قابل پیش بینی ترافیک ودر نتیجه فراهم شدن ایمنی راه، مورد استقبال قرار می گیرد.
در نتیجه، توجه به وضعیت موجود وبه روز رسانی آن ها از مهم‌ترین وظایف متولیان ترافیک در شهرها محسوب می شود.

وی ادامه داد: شبکه معابر فرودگاه مهرآباد شامل  بلوار فرودگاه، خیابان پرواز، خیابان خروجی فرودگاه، اوج و خیابان بسیج بوده و معابر اتصالی به شبکه حمل ونقلی منطقه 9، بلوار فرودگاه، و خیابان اوج است که بلوار فرودگاه از شمال به خیابان شهید لشگری وبلوار ؟ و خیابان اوج از شرق به رینگ خارجی میدان آزادی وصل می شود.

شهردار منطقه 9 افزود: مطالعات مربوط به معابر محدود فرودگاه مهرآباد که توسط شرکت مهندسین مشاورطرح عمران انجام شده ومطالعات ساماندهی مسیر وایستگاه های خطوط تاکسی در مجموعه ترمینال‌های فرودگاه بوده واین پروژه در سال گذشته انجام شده وطرح‌های پیشنهادی مربوط به تصویب سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران نیز رسیده است.

حسینی خاطرنشان کرد:برهمین اساس، مطالعات حاضر به منظور بازنگری تابلوهای هدایت مسیر، دو راهکار طراحی علائم برای وضعیت موجود معابر فرودگاه مهرآباد و نیز طراحی علائم برای طرح تصویب شده در ورودی ترمینال 2 و 1 و همچنین ترمینال 6و4 توسط مهندسین مشاور ارائه شده است.
شایان ذکر است : در نتیجه بازدیدهای میدانی واطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شده، محل تابلوهای موجود معابر محدوده فرودگاه نیز به تفکیک ارائه شده است و در انجام مطالعات تعامل ویژه‌ای با مسئولان و مدیران مجموعه فرودگاه مهرآباد انجام شده است.

انتهای پیام/  

برچسب ها: علائم ، ترافیک ، معابر ، مهراباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار